Re: De kosten die de pan uitrijzen
401Klopt niet van wat ik daadwerkelijk heb betaald over 2021. Wellicht de nieuwe prijzen eroverheen gelegd. Geen duidelijke app van meneer Eneco. Ga het uitzoeken hoe dit nu zit.
️

gilleko B. schreef: di 15 nov 2022, 08:52fransg schreef: Weet je al wat je jaarverbruik dit jaar was? Dan krijg je al een indruk van wat je rond dat prijzenflafond kan verwachten.Dat valt mee, je zit dan iets hoger dan ik maar nog niet in de categorie die ruim €500/mnd kwaijt zou zijn, dan moest je 1800m3 verstoken.
Elektra staat niet bij je overzicht.
Hier eveneens jaartotalen apart
Het wordt steeds curieuzer hier in Rotterdam. Mijn vrouw viel het ook al op, maar bij mijn buurman idem dito. Ik moet er maar eens moeite ter achterhaling in gaan stoppen.fransg schreef:Interessant, tweemaal zoveel elektra als ik terwijl ik zowat om de dag de 3000 kW brander gebruik tbv koffieboontjes.
Heb je een computerserver draaien?
Of een paar grote terraria die volcontinu 30ºC moeten houden?
Of een buurman die een wietplantage heeft afgetakt van jouw meterkast
Van die Linea en Etzmax blijven ze inderdaad van af. Je moet ergens grenzen stellen en dit is er 1.Ypuh schreef:Gasverbruik is inderdaad nog redelijk normaal, het elektra verbruik is wel 2x zo hoog als dat je zou verwachten. Een gemiddeld verbruik voor een gezin met 2 kinderen ligt zo rond de 1.500m3 en 3.000-4.000 kWh.
De prijzen die daarbij staan zijn wel echt exorbitant hoog, maar daar zou het prijsplafond per 1 januari een flinke hap uit moeten nemen. Het lijkt me niet dat dat je boven de €400 uit mag komen per maand, maar een groot deel van die 6.000 kWh ligt boven het prijsplafond dus daar valt je besparing te halen.
De Linea Mini zal niet meer dan 500-600 kWh op jaarbasis nemen, dus deel maar vast mee aan het gezin dat ze daar vanaf moeten blijven.