Leuk ik had op jou aanraden ook een zakje voor de vrouw besteld voor Sinterklaas. De geur is bijna chemisch met kokos en ananas en geeft echt een andere espresso met duidelijke smaken. Ik vind het wel een lekker koffietje maar zeker niet voor 3 bakjes op een dag. Zo heeft Keen ook een co-fermented koffie met kaneel denk ik, die is ook echt lekker in de winter smaken van gingerbread etc dat proef je ook echt goed.robinfcb schreef: do 11 dec 2025, 11:58Met veel dank aan omeCoffee bij deze mijn eerste vergelijking van de boontjes van Little Roastery in vergelijking met die van Coffeefriend (PL).omeCoffee schreef: di 02 dec 2025, 15:23Gelukt! Heb ik alleen wel je adres nodig….robinfcb schreef: Ja, lijkt me interessant om te vergelijken!
Links de medium roast van Coffeefriend (ergens in oktober), rechts de light roast van Little Roastery (eind november).
Wat opvalt qua geur is dat die van Little Roastery een sterker (kokos)aroma hebben. Bij die van Coffeefriend is het aroma waarschijnlijk wat meer 'kapot gebrand', maar nog steeds een sterke kokosgeur.
De bonen zijn gemalen met de etzMAX. Ik heb mijn waterkoker ingesteld op 92 graden voor de medium roast en 96 graden voor de light roast. Mijn Superkop heeft licht temperatuurverlies omdat er geen boiler op zit. Hopelijk kan ik volgende week ook nog even met de Meticulous proberen zodat ik de variabelen nog consistenter kan houden. En ik zal kijken of ik met lage rpm met de Key meer helderheid uit krijg.
Qua smaak ontlopen de koffies elkaar weinig, het zijn wel echt dezelfde bonen. Ik heb een lichte voorkeur voor die van Little Roastery, omdat de geur- en smaakbeleving gezamenlijk net iets beter is. Maar om eerlijk te zijn is het prijsverschil te groot in verhouding tot het verschil in smaakbeleving.
Re: gespot
4281Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart