Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

431
fransg schreef:
@3aan schreef:ook een paar van die bakvellen, om de steen schoon te houden, heb ook al een paar langwerpige rijsmandjes besteld.
"van die bakvellen" -- welke bedoel je, heb je een link van de plek waar je die (en de rijsmandjes) bestelde?

Ik ga ook een iets groter rijsmandje kopen, maar ik check dan eerst of een winkel in de stad het heeft voordat ik het eventueel online ga halen.
Die mandjes die ik besteld heb zijn niet nieuwen kostten ook maar 7 euro voor 36 cm lang bij 14 breed en 8 hoog, vandaar die gr0tere chamottesteen. Die vellen kom ik nog even op terug, nu even naar de tandarts met het Grietje en dan nog een pakket inpakken met de La Potenza die naar Duitsland verkocht is!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

432
@3aan schreef:Die vellen kom ik nog even op terug
http://www.blokker.nl/nl/blknl/rudolph- ... n-33x40-cm

Mijn moeder zaliger heeft eens haar gehele volière-vogelbestand uitgeroeid door een ovenpapier van de Action te gebruiken.

Brandweer kwam metingen doen maar de oorzaak van de plotse sterfte bleef een raadsel tot moeder met de leesbril de kleine lettertjes op dat ovenspul las. Bleek volstrekt ongevaarlijk tenzij men een klein tropisch vogeltje is.

De siliconenmatjes zullen wel veilig zijn, maar ik zie nog geen noodzaak ze te bezitten, laat die steen maar wat kleur opdoen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

433
Inschieter? Ik heb ze zelf gezaagd uit een stuk triplex. Kosten destijds in de winkel 20 per stuk. Nu stuk of 6 voor 10 euro incl 2 mislukte...

Bakmatjes zijn handig om je deeg op te leggen maar ik bak ook gewoon op de steen. Als de steen echt vies is vlak onder de grill in de oven op de hoogste stand. Brand zichzelf schoon maar ik heb het nooit hoeven doen en is al 10 jaar oud.

Non-stick Siliconen Bakken Mat Pad, 42*29.5 cm Bakplaat Glasvezel Rolling Deeg Mat, grote Maat voor Cake Cookie Macaron
http://www.aliexpress.com/item/32692978 ... 78835.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(from AliExpress Android)

620x410mm (24.41 "x 16.14") Grote Massive Deeg Gebak Fondant non-stick Siliconen werk Rolling Bakken Mat Gebak Rolling Mat
http://www.aliexpress.com/item/32552196 ... 96261.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(from AliExpress Android)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

434
Ik heb wel zo'n siliconenmat, heb het echter nog niet uitgeprobeerd op een steen, eigenlijk niet bij nagedacht, wat de steen betreft dacht dat het niet bevordelijk zou zijn als je een te slap (waterig) deeg zou gebruiken!?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

435
Ik vond het vroeger erg mooi als m'n oom tientallen broden in perfecte rijen diep in die grote oven kon mikken maar ik doe het hier gewoon met een ovenwant, al zou een korte zeer brede metalen schuif wel handig zijn. Dan zou ik het geen 'schieten' noemen omdat de afstand niet veel voorstelt, het is meer neerleggen dan er een in de verte op de juiste plek mikken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino