Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

441
bobbee schreef:Ik heb ze zelf met een decoupeerzaag gemaakt. Je mag er 1 hebben. Is mooi handwerk met oneffenheden! Erg onbedoeld kunstig...maar het werkt. De linker was de eerste versie en de rechter hoe ik hem prettig vind. Die mag je hebben.
Super! Dank ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

442
bobbee schreef:Is die van mij niet goed genoeg ofzo!
Afbeelding
Afbeelding
Tuurlijk wel maar des te meer plezier gaat Frans er aan beleven als hij em zelf gemaakt heeft. Ik ga ook maar eens het stuk triplex wat nog in de schuur staat mishandelen. Maak er meestal figuurtjes voor de kids van die ze vervolgens beschilderen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

445

Ik had nog een leuke opname van een documantaire die ik in 2011 heb opgenomen van TV. Een bakker gaat met desembrood meedoen aan een wedstrijd en gaat daarvoor opzoek naar de beste ingerdienten. Zelfs het water haalt hij uit een lokale bron. Ik heb het zojuist op youtube gezet.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

446
bobbee schreef:

Ik had nog een leuke opname van een documantaire die ik in 2011 heb opgenomen van TV. Een bakker gaat met desembrood meedoen aan een wedstrijd en gaat daarvoor opzoek naar de beste ingerdienten. Zelfs het water haalt hij uit een lokale bron. Ik heb het zojuist op youtube gezet.
Ff schaamteloos je filmpje op ander forum gezet met verwijzing naar dit forum :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

447
Die kinderen wisten het misbaksel kunstig te omschrijven, zo'n ding wat je weggooit (frisbee) en een koeienvlaai! Ga weer verder kijken!
bobbee schreef:
Laatst gewijzigd door @3aan op vr 16 dec 2016, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

448
@3aan schreef:Die kinderen wisten het misbaksel kunstig te omschrijven, zo'n ding wat je weggooit (frisbee) en een koeienvlaai! Ga weer verder kijken!
@aan, kinderen zijn de strengste jury die er is he. Hier lopen ze al te klagen over de stank in huis omdat ik de pizzasteen gebruikt heb voor het brood :)

Ik gebruik nu de temp van cremalover 300 inschieten daarna terug naar 225. mijn desemborden zijn niet goed gerezen, volgende keer beter. Als de smaak maar juist is.

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

450
bobbee schreef:
@3aan schreef:Die kinderen wisten het misbaksel kunstig te omschrijven, zo'n ding wat je weggooit (frisbee) en een koeienvlaai! Ga weer verder kijken!
Het is mij vandaag gelukt om zo'n mooie grote pepernoot vlaai te maken!
Afbeelding
Ben je niet de enige hoor :) maar het vocht blijft er goed in zitten, bij jou ook?

Ik zit momenteel te kijken naar een molen maar tandjes die komo's zijn duur en van de mockmill (met stenen) weet ik niet of die fijn genoeg loopt te kauwen.