MichaelvDuuren schreef: zo 17 nov 2024, 00:58
youssef88 schreef:Ik moet maar eens een foto cursus bij jullie gaan volgen.. geen mooie foto helaas.
net 2 koffies van badeta (bijna) op.
- panama villa donna.... smaakomschrijving volgens badeta: koffiekoekjes, vanille, gedroogde abrikoos.. nu heb ik best met mijn instellingen van de londinium gespeeld met deze boon. deze leek me namelijk ERG lekker. VOnd hem uiteindelijk gewoon OKEY. niet helemaal mijn smaak... denk dat koffiekoekjes heel lekker klinkt.. maar eigenlijk.. is dat mokka... en dat is waar deze boon naar proeft..echt KABOOM mokka... als je houdt van koffie met een zware mokka smaak, vleugje melkchocolade en marsepein is dit jouw koffie
- ehtiopie tibebu roba, ook een natural - perzik / meloen / nougat. Moet zeggen vind me wel in deze omschrijving.. gewoon een hele aangename espresso! met melk een beetje saai.
Ben aan t zoeken voor nieuwe boontjes, ideeen welkom! zag dat zwarte roes (hoe ze het zeggen) lekkere costa rica boontjes heeft. iemand hier ervaring met zwarte roes? of andere suggesties? ik ben vooral fan van natural bonen / fruitige smaken
Ik hoor goeie verhalen over:
https://www.dakcoffeeroasters.com
Daar zie ik ook bonnen voorbij komen waar je misschien mee kunt slagen.
Deze staat bij mij als volgende bestelling op de nominatie
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu 2 x gehad, de laatste keer had ik 3 verschillende koffies... 2 waren geowon.. okey... niet superbijzonder..derde wel erg lekker. miss heb ik de verkeerde gekozen .. maar vond die alle 3 te duur voor hoe ze uiteindelijk smaakten.
heb vandaag omdat ik geen boontjes had bij een zaak in de buurt een zakje gekocht (jup op branddatum gelet, 2.5 week oud!)
bonanza.. duitse brander .. eerder van gehad. Ook erg prijzig, maar staat zeker in mijn top 5 favo branders alle tijden
https://shop.bonanzacoffee.de/collectio ... a-laguna-1
For the new year, we are proud to offer this coffee from William Mora and his Family. Their focus is always on wild, naturally produced coffees, and they were one of the pioneers of pushing the boundaries of natural coffees in Costa Rica, and this has resulted in some of our favorite coffees each year. La Laguna is located high in Los Santos, and still has views of the pacific ocean. This particular lot is produced Anaerobically in sealed tanks for 48-60 hours, before being moved to raised beds to dry for at least 25 days, resulting in intense, rich and complex cup profiles.
18.50, 250 gram.. aan de prijzige kant (beetje vergelijkbaar met dak) maar damn wow.. werkelijk heerlijk