Had ik het toch goed met de Mazzer E. Waarom hebben ze die niet met een gewone simpele shute?
Een hendel machine is misschien in de toekomst een optie om erbij te pakken.
Voor nu eerst een basis set.
Re: Starter.
52Is dit niet een beetje overdreven? Je moet ook niet je mond onder de uitloop leggen of de warme groep knuffelen. Dit lijkt mij niet een argument om geen hendel te kopen. Voor vrouwen kan gebrek aan kracht wel een argument zijn overigens.HanR schreef:Een hendel met veer:
Neemt meer ruimte in;
Is in handen van gebruikers zonder voldoende inzicht een potentieel (zelf)moord wapen;
Biedt niet meer mogelijkheden voor pre-infusie dan een pompmachine.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...
Roaster: Huky500
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...
Roaster: Huky500
53Een simpele chute? De chute is het stukje tussen maalkamer en uitloop, gewoon de uitgang van de maalkamer.wh090263 schreef:Had ik het toch goed met de Mazzer E. Waarom hebben ze die niet met een gewone simpele shute?
Een hendel machine is misschien in de toekomst een optie om erbij te pakken.
Voor nu eerst een basis set.
Er zijn enkele malers die de chute of heel kort hebben of recht naar beneden maar er blijft altijd wel iets steken.
Heb je de Niche Zero maler al gevonden? Dan maak je per portie zonder retentie. Staat op het forum een topic over deze maler.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
55Is toch onzin.Als ik me 's morgens scheer en ik snij in mijn halsslagader is dat ook dodelijk.Als ik met mijn oog boven de hendel ga hangen kan dat ook dodelijk zijn.Maar dat gebeurt dus niet.Heb nog nooit van een overlijden door een lever gehoord.HanR schreef: zo 25 nov 2018, 11:55 Een hendel met veer:
Neemt meer ruimte in;
Is in handen van gebruikers zonder voldoende inzicht een potentieel (zelf)moord wapen;
Biedt niet meer mogelijkheden voor pre-infusie dan een pompmachine.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

En pre infusie met een vibratiepomp op een e61?
Succes.
56Op mijn gevederde hefboommachine kan ik de pre-infusie druk instellen en (naar verwachting) over een week heb ik de digitale module erbij waarmee ik dat nog makkelijker kan instellen, van nauwelijks druk tot bijvoorbeeld 6 bar prae-infusie, om te beginnen met drukknopjes maar optioneel tevens draadloos, alsmede.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
57Pak dan de Eureka Mignon Specialita met 55 mm schijven. Die andere twee zijn matig. De Compak K3 gaat nog, maar het enige pluspunt van de M2M is zijn formaat.De Compak K3, Eureka Mignon, Macap M2M
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
58Op marktplaats staat een Bezzera set in Haarlem. Een oud type BZ09 en BZ005 maler.
Kent iemand deze set?
De aanbieder is de tweede eigenaar. Kosten €650.
Kent iemand deze set?
59LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
60Je hebt een PB.wh090263 schreef: ma 26 nov 2018, 06:40 Op marktplaats staat een Bezzera set in Haarlem. Een oud type BZ09 en BZ005 maler.
Kent iemand deze set?