Ik wil best wat meer voor gas en licht betalen als daarmee de huishoudens in het Westland door een periode van omschakeling naar andere productie of ander werk van een basisinkomen worden voorzien. Maar ik hecht niet aan het kweken van fresia's als nationale activiteit. Als ik moest kiezen tussen investeringen in defensie, gezondheidszorg, opleidingen of in fresia's dan weet ik het wel@3aan schreef: ma 19 sep 2022, 10:37 Dan ligt heel het Westland op z'n gat, het zijn natuurlijk niet alleen de Tuinders waar dit over gaat maar de halve Westlandse bevolking welke op de een of andere manier afhankelijk zijn van de Glastuinbouwbedrijvigheid, er wordt niet alleen verwarmd maar ook gekoeld o.a. bij de teelt van Fresia's er is bij een kennis voor de koeling normaal een rekening van rond de €7000 en er is nu al een voorheffing van €30.000 gepresenteerd en daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven.
Wanneer er ineens een overdaad aan geld is doordat we een gigantische gasbel ontdekken die met heel weinig kosten waanzinnig veel geld oplevert dan mag de sierbloementeelt als Hollandse hobby gevierd worden.