Re: Wat drink je nu?

5501
Vanmorgen een heerlijke dubbele cappuccino van donker gebrande Brazil bonen (van LR). 21gr in, 41gr uit. Met volle melk van de bio boer in de buurt.
Beetje pittig maar toch heerlijk zacht en niet bitter. Precies lekker voor mij.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

5502
Frup schreef:Vanmorgen een heerlijke dubbele cappuccino van donker gebrande Brazil bonen (van LR). 21gr in, 41gr uit. Met volle melk van de bio boer in de buurt.
Dit! Dat lekker vinden en genieten, daar gaat het dus allemaal om!
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5503
Frup schreef:Vanmorgen een heerlijke dubbele cappuccino van donker gebrande Brazil bonen (van LR). 21gr in, 41gr uit. Met volle melk van de bio boer in de buurt.

Afbeelding
Inmiddels worden (vrijwel) alle bonen gebrand op de IMF. Heb jij daar in smaak, kleur, geur of anderszins iets van gemerkt?
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

5504
omeCoffee schreef: do 26 mar 2026, 09:26
Inmiddels worden (vrijwel) alle bonen gebrand op de IMF. Heb jij daar in smaak, kleur, geur of anderszins iets van gemerkt?
Lastig te zeggen zonder ze naast elkaar te vergelijken. Helemaal met cappuccino.
Dus zojuist even een espresso gemaakt.
Ik zou hoogstens kunnen zeggen dat er minder scherpe kantjes (bittertjes) te proeven zijn.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

5505
Ja, dat is inderdaad lastig vergelijken. Des te knapper dat je op basis van je smaakgeheugen toch een verandering kunt benoemen.
Ik vroeg ernaar omdat er in de reviews niet of nauwelijks opmerkingen, positieve dan wel negatieve, over worden gemaakt.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

Wat drink je nu?

5506
Ik heb een leuk merk ontdekt die ook goed brand. Genaamd: Paso Paso het is een vennootschap en de eigenaren van het bedrijf zijn de koffieboeren samen met de oprichter (directeur) en strategische partner.

Ik drink nu de Anarobic natural van de Aquaires farm.
Heerlijk smaakvol. Voor mij echt een van mijn favoriete koffie’s.
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -
Bijlagen

5508
Er staat geen branddatum op. Maar van deze batch weet ik dat hij vers is aangezien ik contact heb gehad met de eigenaar Bram. Ik koop het via de eigen website van paso paso of via koffiekenner
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

5509
Rosanne schreef:Er staat geen branddatum op. Maar van deze batch weet ik dat hij vers is aangezien ik contact heb gehad met de eigenaar Bram. Ik koop het via de eigen website van paso paso of via koffiekenner
Afbeelding
Jammer, dan kun je er geen pijl op trekken als je de eigenaar niet kent.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!