Re: Stroef lopende hendel Bezzera Magica

61
Klopt, die ring, en een klein rubberen ringetje wat van het pruttelventieltje op de boiler was heb ik over. Alles is dus vervangen. Kan ik eventueel wel de hendel los halen bij een afgekoelde machine? Of moet dan echt de hele groep los. Als ik denk aan het terugplaatsen kan ik me niet zo goed voorstellen waarom de hendel niet apart los kan, dat was redelijk straight forward....
** Bezzera Magica - Eureka Mignon Specialita **

63
Het ventiel heb ik gelaten voor wat het is... Het zag er prima uit en ik besloot, if it ain't broke, don't fix it ;-).

Maarja, wel de hendel dus nog. Ik ga hem toch loshalen, kan iemand mij echter uitsluitsel geven of ik alleen de hendel los kan draaien. Ergens had ik gelezen van niet, en dat de onder en bovenkant ook los moeten, maar ik kan dat niet meer terugvinden. Naar mijn idee zie ik geen bezwaren om hem los te halen, alleen de hendel dus...

Ik merk ook alleen dat hij lekt bij maximale druk, oftewel veel of fijn maalsel...
** Bezzera Magica - Eureka Mignon Specialita **

64
"als je niet weet waarom je iets doet", "doe het niet"!

Verdiep je eerst eens in de werking van de groep voordat je iets doet. Als je daar geen zin in hebt, doe wat spontaan in je opkomt.
Je merkt vanzelf of je keuze de juiste is geweest.
Kleine hint: doe het bij een koude machine.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk