Zo, een verslag(je).
Alles staat nu waar het hoort (zo ongeveer) wachten is nog op de Knock Box, maar dat komt wel goed.
Gisteren avond een eerste kopje gebrouwen, wat met de preinfusie waardes gerommeld, 10 om 5, wtf dat is weird koffie zetten??
Daar moet ik eerst maar eens even beter naar kijken, de koffie is veel te snel aan het doorlopen, nog geen 15 seconde na de pre-infusie routine zit ik al op 50gr koffie
Koffie smaak is ronduit matig, minder als dezelfde boon op de F.A. en onvergelijkbaar slechter als op de Strega, maar dat is een oneerlijk vergelijk op dit moment, dus vanochtend wat meer tijd genomen en fijner gemaald.
Ben nog steeds wat aan het rommelen met de instellingen, en er nog niet helemaal uit wat het een en ander nou precies doet.
Ik heb beide timers (pre-infusie) nu op 10 seconden staan, wat mijn volledige workflow routine in de Maas mikt.
Laat ik vooraf zeggen dat de koffie die ik met die instelling krijg waarlijk uitstekend smaakt, maar hoe fijn moet ik nu gaan??
Met 2 x 10 seconden en nog eens 25 seconde extractie, kom ik nu op 60gr koffie
En dat terwijl ik nu dus 2 hele tikken fijner maal als ik voor mijn Strega, FrankenA & Rocket ooit nodig heb gevonden.
Na enig nadenken heb ik de presets er weer afgehaald, eerst maar eens standaard in-dailen, dit is echt te rommelig om conclusies uit te trekken.
Nooit te veel variabelen tegelijk wijzigen.
Dus, nu aan het overwegen een tweede bak iets sneller na de eerste te brouwen

Het is afzien hoor
In ieder geval kwam ik met de 2x 10 seconde instelling qua smaak direct in Strega gebied, mooi rond, veel zoet, en hoppa Choco bom!
Oh en de paddle zo gezet dat ie maxed op 8 bar (op de groepskop). Al had ik dus verwacht dan juist grover te moeten malen
Iemand met tips of adviezen?
Oh de boon: Classic Columbia van Het Hoofdkwartier, nu 2 weken oud, 18,1 gr koffie in, veel te veel uit (zie bovenstaande tekst).