Re: Faema Mercurio d'n urste....(1e generatie)

62
LS.,
Dank voor de reacties.
Ik ben inmiddels weer wat stappen verder. Een mooi bakje gemaakt van een blindfilter om het splutterwater op te vangen van de vacbreaker.
Verder ben ik bezig geweest met de verlichting. Oorspronkelijk was dit een neon verlichting, maar tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar (en duur). Ik heb er daarom voor gekozen om een LED verlichting te installeren. Een leuk bouwpakket gekocht bij ABC-led en het ziet er specaculair uit....:-) (al zeg ik het zelf).
Ik ben nu bezig met de laatste schroefjes, details en finale afwerking. Daarna is het toch echt klaar met de lange sabbatical van deze dame en moet ze aan het werk (bij ons in de keuken).
Cheers, TY
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: Faema Mercurio d'n urste....(1e generatie)

65
LS.,
Bedankt voor de reacties.
De machine staat nu een paar dagen in de keuken. Had eigenlijk wel verwacht dat ze nog een keer terug moest naar de pitstop, maar dat blijkt niet zo te zijn. Alles werkt als een tierelier.
Daarmee is deze restauratie tot een einde gekomen. Eigenlijk jammer, maar gelukkig staat er al een nieuwe machine op me te wachten...haha.

Klein woordje van dank aan jullie voor het meelezen.
Thijs Mastenbroek (Brooks espresso) voor het kostenloos leveren van een aantal onderdelen.
Holger (kaffeenetz) voor het leveren van de RVS springclip voor de zuiger.
Kaspar (kaffeenetz) voor duizenden apps heen-en-weer om elkaar te helpen onze machines in bedrijf te krijgen.
En tenslotte mijn vrouw voor het geduldig aanhoren van mijn gevloek als er weer eens wat mis ging....

Tot in de pruimentijd dan maar weer.
Cheers, TY
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk