Re: Nog steeds geen mooie extractie

61
Als Niels goed had gelezen had hij kunnen concluderen dat ook ik SO geschikt vind voor espresso maar dan wel bij voorkeur ook gebrand voor espresso. Niels had ook kunnen lezen dat ook ik SO drink juist voor de redenen die hij zelf opnoemt. Niels leest blijkbaar niet zo goed ;) . Maar daar heb je nu geen bal aan aangezien de Cerreda die je hebt besteld volgens mij licht gebrand is en niet zozeer gebrand is met epsresso in gedachten (maar misschien kan koffiekopen.nu daar uitsluitsel over geven).
Is de 6th wave aan het voorbereiden

62
Net koffiekopen aan de lijn, ik hoef de extra 50 cent niet over te maken.
Hij zei dat de Brazil inderdaad erg licht gebrand is. En ik zei dat ik een zoete milde espresso wilde en hij bevestigde dat de Arabica dan geschikt is. Morgen worden ze gebrand.
Vriendelijke man, en netjes dat ze even bellen. Pluspuntje voor koffiekopen.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

63
Spironski schreef:
Nu heb ik een weer een tip gekregen hoe je 'm nog zachter kan krijgen. Dus dat brandprofiel ga ik ook proberen. Als die nou erg fijn is, dan zal ik wat naar je opsturen!
Ennuh: publiceer dat profiel hier dan even op de site, wil je? ben ik ook wel in geïnteresseerd! :P
- We starten op kamertemp (dus geen voorverwarming van de trommel)
- 7' 200°C
- 4' 220°C
- 9' 210°C
- Koel cyclus van de Gene

Laatste fase kan je wat verlengen of verkorten om tot de juiste smaak te komen. Je merkt dat dit profiel eerder lang en met lage temp is. De reden is dat je zeker moet vermeiden om te ver door te branden.
Micra&Ultra

64
Nauti schreef:Als Niels goed had gelezen had hij kunnen concluderen dat ook ik SO geschikt vind voor espresso maar dan wel bij voorkeur ook gebrand voor espresso. Niels had ook kunnen lezen dat ook ik SO drink juist voor de redenen die hij zelf opnoemt. Niels leest blijkbaar niet zo goed ;) . Maar daar heb je nu geen bal aan aangezien de Cerreda die je hebt besteld volgens mij licht gebrand is en niet zozeer gebrand is met epsresso in gedachten (maar misschien kan koffiekopen.nu daar uitsluitsel over geven).

Nauti, moet je ongesteld worden?
Micra&Ultra

66
- We starten op kamertemp (dus geen voorverwarming van de trommel)
- 7' 200°C
- 4' 220°C
- 9' 210°C
- Koel cyclus van de Gene
Goh, dus 20 minuten in totaal en inderdaad erg koel. Met 240gr bonen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

69
Bert K schreef:
Nauti schreef: Kijk eens bij: koffiekopen.nu of fascino.nl bijvoorbeeld..
fascino.nl brengt me bij een kapper... Ik kreeg wel eens koffie bij de kapper, maar die was heel slecht. :D
Maar het is wel een heel goede kapper met top Cappu's ;) ;)

Hey, ik lees net je onderschrift Blue, ik heb sinds kort ook niet zo een goede ervaringen met de TNT...toeval?
Is de 6th wave aan het voorbereiden