Uit een publicatie van het ONVZ ziekenfonds:
Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.
611LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Welke temperatuur heb jij het deeg tijdens het rijsproces?mutsje schreef:Je merkt wel dat het erg afhankelijk van warmte is het rijsproces.
Ga de thermometer er de volgende keer eens in doen. Ik heb geen ruimte tussen keukenkast en ecm om dit voor elkaar te krijgen helaas. Maar goed, compact smaakt het brood ook goed. De kinderen zijn er dol op. Ik geloof dat ik meerdere starters moet hebben want dames vinden het 'normale' brood nu maar zo zo.fransg schreef:Welke temperatuur heb jij het deeg tijdens het rijsproces?mutsje schreef:Je merkt wel dat het erg afhankelijk van warmte is het rijsproces.
Ik steek een thermometer in het deeg, zo een die ook wordt gebruikt bij opstomen van melk en als ik het deeg rond de 30ºC heb, dus boven 27ºC en hoogstens 32ºC dan lijkt dat voor nu het beste te gaan.
Drie dikke cappuccino-koppen op de espressomachine, daar een dikke pizzasteen op, dan is het daarboven een redelijk stabiele temperatuur, niet te heet.
Binnenloper?fransg schreef:Brood #9