Re: Man en mes

641
Ik heb thuis een ratjetoe van verschillende messen: een Herder grandmoulin broodmes, een Herder schillenmesje, een oud Zwilling koksmes, een oud Schnitter koksmes, een oud Zwilling uitbeenmes, en nog een stel messen van een actie van AH. Die oude messen zijn deels beschadigd en wil ik gaandeweg vervangen door Herder messen.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

649
cremalover schreef:
gilleko B. schreef: wo 16 feb 2022, 00:27
cremalover schreef:Weer eens geslepen.

IMG_20220215_214003.jpg
Met je Naniwa's? Heeft menig uurtje gekost.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Keramische slijpstaaf.
Slijp je daarmee? Ik haal daar alleen de braampjes mee weg. Even geen tijd nu, maar binnenkort even meditatief messenslijp dagje inplannen aan de tafel.
Afbeelding

Afbeelding

650
gilleko B. schreef:
cremalover schreef:
gilleko B. schreef: wo 16 feb 2022, 00:27 Met je Naniwa's? Heeft menig uurtje gekost.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Keramische slijpstaaf.
Slijp je daarmee? Ik haal daar alleen de braampjes mee weg. Even geen tijd nu, maar binnenkort even meditatief messenslijp dagje inplannen aan de tafel.
Afbeelding

Afbeelding
Met de Naniwas is het zo gedaan toch? Slijpen en polijsten op de P800, daarna polijsten op de P3000 en dan ben ik vaak wel klaar (58-60 HRC). 15 minuutjes per mes bij regelmatig onderhoud.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.