Re: Advies voor een volgende machine

71
Pti schreef:Check ook ff of je niet per ongeluk het 21grams bakje gebruikt ipv de 14-18gr, het staat op de zijkant. En erg lange preinfusie vraagt veel van je maler. Ik heb over het algemeen niet veel meer dat 8 seconden (3aan, 5uit), maar nog veel liever gebruik ik gewoon de paddle.
Dat is eigenijk wel het mooiste, pre. Infusie en dan bij eerste drup in kopje via de paddle druk omhoog.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Advies voor een volgende machine

72
Oh, standaard espresso maken is gewoon een kwestie van in-dailen, maar omdat deze machine minder direct werkt door de software die tussen alles in zit, is dat even wennen, en een iets langer proces als ik gewend ben.
Ik had niet verwacht dat het zo merkbaar zou zijn, maar zelfs bij het overhalen van de pomp hendel is het al merkbaar de Rocket - Onmiddellijke actie en geluid van de pomp - maar de Bianca, je voelt de vertraging, er is niet - Onmiddellijk - actie, er is een merkbare pauze, en een aarzelende opstart.
Niet verkeerd, niet fout, gewoon aan wennen, en begrijpelijk als je weet wat ie allemaal aan het fietsen is achter de schermen. Het zal wel een krap bemeten stukje electronica zijn dat tegen de grenzen van de gebruikte processor aan hobbelt.