Re: Man en mes
761Ja leren snijden met een goed scherp mes, kattenklauwtje, positie vinger duim, hakbeweging of roterend. Snijtechniek wordt echt leuker met een goed mes.
️

Ja! Mooie is ook dat je het mes eruit kunt halen en kunt slijpen. Vandaag lekkere bulgur salade gemaakt met komkommer reepjes en radijsplakjes erdoor, ging geweldig met de mandoline. Pure eenvoud.Joste schreef:Mooi ding hoor! Japanse kwaliteit!
En een aanzetstaal én messenslijper!gilleko B. schreef:Ja leren snijden met een goed scherp mes, kattenklauwtje, positie vinger duim, hakbeweging of roterend. Snijtechniek wordt echt leuker met een goed mes.
️
Gaaf!mr Blanc schreef:Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
Ja een paar goede maalstenen en weten hoe je dat doet. Meditatief leuk om te doen.bobbee schreef:En een aanzetstaal én messenslijper!gilleko B. schreef:Ja leren snijden met een goed scherp mes, kattenklauwtje, positie vinger duim, hakbeweging of roterend. Snijtechniek wordt echt leuker met een goed mes.
️
Foto?mr Blanc schreef:Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
zo een?mr Blanc schreef: za 22 apr 2023, 20:05 Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
Ja zag eruit als wel hele mooie dunnen plakjes! Mooi gereedschapbobbee schreef: za 22 apr 2023, 20:40Ja! Mooie is ook dat je het mes eruit kunt halen en kunt slijpen. Vandaag lekkere bulgur salade gemaakt met komkommer reepjes en radijsplakjes erdoor, ging geweldig met de mandoline. Pure eenvoud.Joste schreef:Mooi ding hoor! Japanse kwaliteit!
Yes dat is m! Scherp weer Frans! Qua techniek ga ik t idd rustig opbouwen! Slijpen heb ik me nog niet in verdiept maar klinkt idd rustgevend! Nu vooral verbaasd hoe dun je kunt snijden, goed materiaal is vaak t halve werk. Geen idee hoe snel een mes “bot” wordt maar we gaan t zien