Re: Man en mes

762
Joste schreef:Mooi ding hoor! Japanse kwaliteit!
Ja! Mooie is ook dat je het mes eruit kunt halen en kunt slijpen. Vandaag lekkere bulgur salade gemaakt met komkommer reepjes en radijsplakjes erdoor, ging geweldig met de mandoline. Pure eenvoud.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

763
gilleko B. schreef:Ja leren snijden met een goed scherp mes, kattenklauwtje, positie vinger duim, hakbeweging of roterend. Snijtechniek wordt echt leuker met een goed mes.

Afbeelding
En een aanzetstaal én messenslijper!
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

764
mr Blanc schreef:Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
Gaaf!

765
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Ja leren snijden met een goed scherp mes, kattenklauwtje, positie vinger duim, hakbeweging of roterend. Snijtechniek wordt echt leuker met een goed mes.

Afbeelding
En een aanzetstaal én messenslijper!
Afbeelding
Afbeelding
Ja een paar goede maalstenen en weten hoe je dat doet. Meditatief leuk om te doen.

Afbeelding

767
mr Blanc schreef: za 22 apr 2023, 20:05 Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
zo een?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

768
bobbee schreef: za 22 apr 2023, 20:40
Joste schreef:Mooi ding hoor! Japanse kwaliteit!
Ja! Mooie is ook dat je het mes eruit kunt halen en kunt slijpen. Vandaag lekkere bulgur salade gemaakt met komkommer reepjes en radijsplakjes erdoor, ging geweldig met de mandoline. Pure eenvoud.
Ja zag eruit als wel hele mooie dunnen plakjes! Mooi gereedschap
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

769
fransg schreef: za 22 apr 2023, 21:55
mr Blanc schreef: za 22 apr 2023, 20:05 Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
zo een?

Scherm­afbeelding 2023-04-22 om 21.54.57.png
Yes dat is m! Scherp weer Frans! Qua techniek ga ik t idd rustig opbouwen! Slijpen heb ik me nog niet in verdiept maar klinkt idd rustgevend! Nu vooral verbaasd hoe dun je kunt snijden, goed materiaal is vaak t halve werk. Geen idee hoe snel een mes “bot” wordt maar we gaan t zien
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart