Re: Man en mes

772
mr Blanc schreef: za 22 apr 2023, 20:05 Voor mijn verjaardag een Japans VG10 Santokumes gehad van forged! Pff nog niet eerder zo’n scherp mes gehad! Nog wel ff spannend met de groenten etc snijden
Datvraagtnatuurlijkomeenfoto!

EDIT twee minuten later. En opeens staat die post met foto er wel tussen.
Dithaddusnietgeschrevenhoevenworden.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

774
gilleko B. schreef: zo 23 apr 2023, 10:27 Mooi met zo'n hoes van leder. Het echte werk kan nu beginnen. Het gekke is, als je jezelf gaat verdiepen in het snijden ga je koken ook ineens (nog) leuker vinden.

Afbeelding
Ik hoop t 😬
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

776
bobbee schreef: za 22 apr 2023, 14:31 Niet echt een mes of iets met koffie maar wel iets waar ik al heeeel lang naar kijk en toch beetje mes is. Mijn huidige budget Aldi mandoline is bot, dus excuus om deze welbekende geweldige Japanse mandoline aan te schaffen. Vond hem ergens in de aanbieding incl optionele opvangbak en dat was de druppel...je voelt wel direct dat er ook goede kwaliteit plastic bestaat!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Komkommer plakje....
Afbeelding
Ik vind die dingen gevaarlijk.En met een goed mes snij je net zo dun.Heeft me te vaak wat vel gekost zon mandoline. :lol:

778

gilleko B. schreef:Mandoline wel slimme uitvinding, maar ik vind snijden met een mooi mes zo leuk om te doen. Ikzelf snij niet alles even dun,
viekant of lang zoals een mandoline dat kan.

Afbeelding
Waarom kiezen als je beide kunt hebben...
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

779

cremalover schreef: Ik vind die dingen gevaarlijk.En met een goed mes snij je net zo dun.Heeft me te vaak wat vel gekost zon mandoline.
Afbeelding
Ik heb messen, geen Japanse maar van zwilling, een santoku, een 23cm koksmes en nog wat andere. Maar zo'n mandoline doet het prachtig en snel. Elk plakje even dik of flinterdun, topkoks gebruiken dit niet voor niks. Niet dat ik in de buurt van een topkok kom maar gewoon ter vergelijk.

Ik heb wel een handschoen besteld.

Handschoen [S/M] https://amzn.eu/d/4jzxiZg
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

780
bobbee schreef: ma 24 apr 2023, 15:41 Ik heb messen, geen Japanse maar van zwilling, een santoku, een 23cm koksmes en nog wat andere. Maar zo'n mandoline doet het prachtig en snel. Elk plakje even dik of flinterdun, topkoks gebruiken dit niet voor niks. Niet dat ik in de buurt van een topkok kom maar gewoon ter vergelijk.
Klopt helemaal