Wega Starlet

1
Hoi,

Ik ben Angelique en kom uit Heerlen.
Ik drink meestal cappucino bij vienden en als ik op stap ga.
En ik vond het tijd worden voor een eigen espressomachine en het bezoek es laten genieten van mijn zelfgemaakte cappucino of espresso.
Dus ben wezen googlen en kwam een leuke tweedehands Wega-machientje tegen.
Ik heb deze vorige week besteld c.q. betaald gewonnen ;)
En heb hem vandaag "mijn eerste espressomachine" binnen gekregen.
Zie link:
http://www.daanveilingen.nl/Item.aspx?I ... egoryId=22#" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ging ervan uit dat deze een stoompijpje had, maar na het uitproberen van de machine komt hier alleen warm water uit het pijpje :( :( :(
Weten julie misschien hier een oplossing voor of evt een accesoire wat voor deze machientje geschikt is.
Ik vind hier weinig op google over deze machiene terwijl het merk toch wel bekend is, toch :?:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om hier een oplossing voor te vinden.

Mvg, Angelique

Re: Wega Starlet

2
Helaas, ik zie dat er genoeg viewers waren maar geeneen heb kunnen reageren, waarschijnlijk dus ook geen passende oplossing weten te vinden.
Ik ga maar ervanuit dat ik me in de vingers heb gesneden, en me daarbij neer moet leggen dat ik op zoek moet gaan voor een melkopschuimer.
Zijn er misschien suggesties voor welk merk evt type waar naar ik moet gaan kijken :?:
Ik hoop dat ik toch hiermee een vergelijkbare cappucino kan creeeren zoals ik ze ergens anders drink.

Iedergeval bedankt voor het bekijken van mijn bericht.

Mvg, Angeligue

3
Hoi Angeligue,

Ik was ook één van de viewers die inderdaad niet wist hoe het nu met die Wega zit. Heb je de fabriek al gegoogled en gevraagd?

Verder krijg ik voor de melk eigenlijk ook best goede resultaten met zo'n simpel mini-mixertje. Je weet wel, zo'n melkopschuimertje op batterijtjes dat hard ronddraait en te koop voor een tientje in iedere kookwinkel. Gewoon niet teveel bubbels maken en de melk flink laten wervelen. Maar ook die duurdere speciale melkschuimers die je bij Nespresso kunt kopen schijnen wel goede resultaten te geven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Ik wil jullie bedanken voor jullie moeite om me te helpen naar een oplossing.

Spironski : Ik had idd gemaild naar Wega in Italie maar heb geen reactie terug mogen ontvangen.
Nathalie : Ik was ook al naar zo´n type melkopschuimer aan het kijken.
Bluecold : Wat goed dat je dit heb kunnen vinden en verbaasd dat er een kitje bestond.

Ik denk dat ik maar ga voor een aparte melkopschuimer, omdat ik het een beetje overdreven vind om een kitje van 200dollar uit te geven. zie onder :

Cappuccino maker kit
An accessory for your espresso machine which automatically frothes milk for a perfect cappuccino every time.
$199.50USD

By the way de espresso smaakt heerlijk met dit machientje met de E.S.E. van Caffe Dieme, Bristot & Le Café (Mocca) om het uit te proberen.

Mvg, Angeligue