Re: Xenia espresso machine

91
Goed bezig. Altijd leuk een nieuwe machine leren kennen!

Ik zou trouwens lekker de naked PF gaan inzetten...

Have fun!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

93
Mooie laatste foto. Op de Londinium zou ik die met 6 bar pre-infusie doen, dan smaakt-ie net als een medium roast van dezelfde boon.

Je zou 300g ervan een maand langer kunnen bewaren en daarna pas proberen, als die 2mnd oud is dus, ik vermoed dat je 'm dan erg lekker krijgt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

94
Mijn Izzo Vivi heeft het na jaren van trouwe dienst begeven en ook ik heb de knoop doorgehakt en een Xenia besteld. Mijn voornaamste motivatie is de onderhoudsvriendelijkheid, compacte bouwfactor en looks van de machine. Levering pas begin Februari 2021 :cry: .

Bevalt de Xenia nog steeds goed? Nog steeds blij met de keuze voor deze machine?

95
domienbakker schreef: vr 14 aug 2020, 07:07 Bevalt de Xenia nog steeds goed? Nog steeds blij met de keuze voor deze machine?

Jazeker, prima machine! Zeker nu in de thuis werktijden onmisbaar!

Ik vond alleen de Duitse manual wat onduidelijk, dus ik had me een (regenachtig) weekendje achter het fototoestel en de computer gezet, en een Engelse manual in elkaar gedraaid. Die is uiteindelijk op de website van Xenia beland https://xenia.coffee/download/xenia-short-manual-en/.

Proficiat met je aankoop, en veel plezier ermee.