Allen!
Even mezelf voorstellen. Ik ben Tjard. Al vele jaren koffie enthousiast. Mijn huidige setup heb ik al jaren, maar hoog tijd voor een upgrade. Ik heb nu een jaar of 8 een ascaso dream en een ascaso molino i1. Hiernaast zet ik graag koffie met behulp van mijn chemex.
Koffiesoorten die ik voor de chemex bijzonder fijn vind zijn; Sasabi, geisha bebeka, ye Genet. Qua espresso is mijn favoriet momenteel een blend van 'Rwanda fully washed bourbon' en 'gayo blue mountain'.
Ik vind het wel leuk om aan de machines te werken. Zo heb ik het vibratiepompje en thermostaatjes vervangen en de maalschijven van de molen en heb haal ik de zetgroep regelmatig open om schoon te maken en te ontkalken.
Ik ben momenteel op zoek naar een hx machine. Hierbij denk ik aan een bfc junior plus, isomac tea of millennium, ECM giotto, expobar e.d. Uiteraard lees ik het forum regelmatig door, maar mochten jullie tips en leads voor goede machines hebben, dan hou ik me zeker aanbevolen!
Re: Voorstellen
2Welkom, zo te horen ben je lekker bezig!
Vr gr,
Vr gr,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Re: Voorstellen
3Upgrade gedaan. Nu de trotse bezitter van een bfc junior plus! 
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk