Mooie maler.Rond en glad afgewerkt.
Re: Het grote broodbaktopic
2322Nog niet uit mekaar gehaald maar ik denk van wel.
Bobbee heeft er al eens uit mekaar gezien, die kan er meer van vertellen.
Ja dat zou ik ook wel willen, men kan dan in zijn graanmalertje wonen, bovenin een goeie antenne voor de betere kotegolfontvangst, dan heb je verder niks nodig.cremalover schreef: di 07 mei 2019, 16:44 Als je echt in de hobbie instapt ga je voor windaangedreven.![]()
Beneden een ontvangstruimte waar de koffiebrander staat en waar men voor veel geld een espresso mag nemen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2323Het voordeel is sowieso de 'looks' -- zo'n mooie molen maakt meer indruk op bezoek dan wanneer ik een zakje meel uit de kast trek.cremalover schreef: di 07 mei 2019, 16:44 Ik maal nu een jaar of 5 zelf maar ik vraag me nog steeds af wat het voordeel is.
Daar doen we het natuurlijk niet voor, maar het is mooi meegenomen.
Goed gereedschap is ook een genoegen.
En ik las online dat vers gemalen het beste is, aangezien door oxidatie en ranzig worden reeds gemalen meel al snel rotzooi is vergeleken met wat wij nu hebben.
Daar merk je niks van wellicht maar het is natuurlijk wel zo en dat geeft ook weer extra vreugde en tevredenheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2324Voor af en toe pizza of pastadeeg geen eigen molen nodig. 50 meter verderop kunnen ze dat veel beter:

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
2325Mooi zo'n kanjer naast de deur!
Heb ik hier niet, dus is het belangrijk een eigen molen te hebben. Dan kan ik op verjaardagen het gesprek subtiel op brood bakken brengen "is dat veel werk? (Nee hoor.) Zuurdesem, oh wat interessant dat deden we vroeger ook, ja toch Harry? En waar haal je het meel, WAT, maal je die ZELF? Ge-wel-dig! Har hoor je dat?" enzovoorts
Heb ik hier niet, dus is het belangrijk een eigen molen te hebben. Dan kan ik op verjaardagen het gesprek subtiel op brood bakken brengen "is dat veel werk? (Nee hoor.) Zuurdesem, oh wat interessant dat deden we vroeger ook, ja toch Harry? En waar haal je het meel, WAT, maal je die ZELF? Ge-wel-dig! Har hoor je dat?" enzovoorts
2326Mooi! Hij is binnen!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
2327"Nog beter is om het meel na het malen zo'n twee weken te laten rijpen, net zoals de molenaars dat vroeger deden, daar wordt de bakaard iets beter van.”
https://broodsmakelijk.nl/gereedschap/graanmolen
https://broodsmakelijk.nl/gereedschap/graanmolen
2328Er wordt een hoop gepraat....
Lekker bakken zou ik zeggen. 5 tot 50% vers gemalen meel en rest aanvullen met bloem.
Lekker bakken zou ik zeggen. 5 tot 50% vers gemalen meel en rest aanvullen met bloem.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
2329https://youtu.be/1l3jsrae6vM
Luister even naar de tekst bij 1 min en 3:20 en het cirkeltje is weer rond.
Het hele filmpje is uiteraard perfect!
Luister even naar de tekst bij 1 min en 3:20 en het cirkeltje is weer rond.
Het hele filmpje is uiteraard perfect!
2330
Met zonder bloem