Ik drink al 53 jaar filter.Fisherman schreef: vr 24 mei 2019, 12:22Crema is helemaal into filter, zo lijkt hetcremalover schreef:Die was te koop .bobbee schreef: di 21 mei 2019, 10:01 Ik ga niet nog eens herhalen wat er al geschreven is maar een paar kleine kanttekening wel...
Ga nog niet branden. Eerst lekker genieten van voor filter vers gebrande bonen. Met de pan ga je niks lekkers maken en dat geld van de groene bonen kun je dan beter bij je koffiemolen leggen denk ik.
Koop geen ex horeca koffiemolen die voor espresso geschikt is. De maling is niet wat je zoekt voor een goede bak filterkoffie plus het feit dat het ding enorme retentie heeft en je dus ophoping van maalsel krijgt. (Het verse drukt het oude naar buiten)
Dus een handmaler is de beste keus. De genoemde hario hangt ook niet over van kwaliteit maar als je echt niks wilt uitgeven kun je die kopen.
Hier op het forum staat er 1 gemodificeerde te koop met een gabi dripmaster A. Ideaal setje om mee te beginnen. En de hario is iig gemodificeerd. Ook heb je bij de gabi geen keteltje met schenk tuitje nodig. Als optie kun je later de aeropress er nog bij kopen. Dan ben je al een heel eind op weg naar verbetering en kun je later overwegen om een betere maler te kopen.
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=9899
Cremalover hier op het forum heeft of had een leuke handmaler te koop. Misschien ook de moeite waard. Wel iets duurder.
Maar nog steeds in bezit.
Gebruik hem zelf voor mijn filterbakkie.die gaat die mooie molen niet van de hand doen. Straks schaft hij nog een variabele temp. gieter aan :-0
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- - Semi-automaten
- - Hefboom- / lever apparaten
- - Volautomaten
- - Koffiemolens & malers
- - Filter, French press, Mokkapot etc.
- - Branders
- - Machines voor servings, pads en cups
- - Accessoires
- - Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- - Koffie(bonen)
- - Servings, Pads en Cups
- - Melk
- Techniek & know-how
- - Varia
- - Koffie technieken
- - Koffie branden
- Theepraat
- - Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- - Te koop aangeboden
- - Te koop gevraagd