serious coffee, nieuwe espressomachine uit Nederland

1
http://www.serious-coffee.nl/?product=s ... fee-emilia

Over de techniek kan ik helaas weinig zeggen, hoewel het concept eigenlijk in één zin te vatten is.
De patentaanvraag is nog niet afgerond. (Potentiële)kopers krijgen uiteraard antwoord op hun technische vragen, maar voorlopig nog onder strikte geheimhouding.

En hoe is de koffie? als vergelijking even afgezet tegen de machines waar ik in de winkel van Hans mijn koffie uit drink.
Meer smaak dan uit de Brewtus, iets minder zacht dan een gesimuleerd levershot uit de Rocket R91, maar qua hoeveelheid smaak doet de machine voor zover ik kan beoordelen niet onder voor de R91.

Wanneer ik meer kan zeggen, volgt deel 2 over de "serious coffee"

Re: serious -coffee, nieuwe espressomachine uit Nederland

2
Ik zie nu dat ik sommige machines in het verleden totaal ten onrechte een saaie vierkante doos met een zetgroep heb genoemd... Het "design" spreekt mij zacht gezegd niet erg aan. Maar naar de technieken ben ik erg benieuwd ik hoop dat de gordijnen snel opzij kunnen worden getrokken.

Twee RVS boilers, met 2PIDs, een rotatie pomp waterbak en of vastwater. Allemaal specs die je mag verwachten van een machine van 2k. Waar ik natuurlijk meteen heel benieuwd naar ben is die speciale zetgroep!

Re: serious coffee, nieuwe espressomachine uit Nederland

8
Ik zou die stoom en heetwater uitloop niet zo doen, geeft een hoop problemen doordat er onnodig veel water in de stoomleiding blijft en op de een of andere manier erg gevoelig is voor dichtslibben met melkresidu, dus zeer zorgvuldig doorblazen na het stomen, even vergeten en dan wordt er oude melk opgezogen door vacuumwerking tijdens het afkoelen, ook voor het stomen redelijk lang afblazen, ook in de heetwaterpijp krijg je afkoelend water voorbij de bocht, ook niet gezond dus . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: serious coffee, nieuwe espressomachine uit Nederland

9
Deze lijkt er wel verrassend veel op: https://www.casabarista.nl/apparatuur/e ... cket/r91/9
Afbeelding

facebook: https://www.facebook.com/CasaBarista-Br ... Yxi6hqxrUo

Dan is een goedkopere versie niet verkeerd.

Dan gaat het patent waarschijnlijk hierover:
Pressure profiling heeft zijn invloed op de extractie al bewezen. Smaakjes kun (met temperatuur) en waterdruk onderdrukken of juist versterken. De nieuwe Gen2 pressure profiling feature maakt het mogelijk om een met de hand bereid profiel eenvoudig op te slaan om deze zodoende later bij een volgend shot (digitaal) weer ‘af te spelen’. Overzichtelijke grote meters en een fraai ‘touch’ bedienpaneel geven de barista alle nodige info en controle over extractie. Gewoon analoog ‘op de hand’ of digitaal met de ingebouwde ‘brains’. Bovendien geeft het instrumentarium de bella macchina een geweldig uiterlijk.
Op de foto van serious coffee mis ik dan alleen nog het display, maar dat zou ook via een app kunnen.
Laatst gewijzigd door Barista74 op do 06 jun 2019, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO