Quickmill 835-retro

1
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb geen ervaring met semi-automaten.
Ik heb de kunst van goed koffie zetten altijd al leuk gevonden. Pruttelpotjes en cafetieres zijn mijn eerste ervaringen.

Nu heb ik een semi-automaat gekocht en het hele internet afgestruind hoe je daarmee lekkere koffie kunt zetten.
Ik heb heel veel gelezen, maar een antwoord op mijn vraag kon ik niet vinden.

Van de verkoper heb ik bonen en een zakje correct gemaalde koffie voor semi-automaten.
Op een A4-tje heb ik geprobeerd om die maling zo goed mogelijk te evenaren.
Ik heb een automaat met een geïntegreerde molen.

Het valt me op dat ik de maler op de fijnste stand moet zetten. Er zitten ca.8 standen op.

Ik heb de regelaar zo ingesteld dat er 7gr koffie wordt vermalen.
Als ik die in mijn kleine filter stop, dan kan ik met een 58mm tamper de koffie niet aanstampen.
De koffie komt net niet boven het conische gedeelte.

Als ik de grote filter (Voor doppio) gebruik, dan kan ik de koffie wel aanstampen. Dan gebruik ik 14gr koffie.

Als ik dan 25-30 sec de machine aan zet, dan komt er veel te veel koffie.
Als ik de hoeveelheid koffie groter naak, dan wordt de doorstroomtijd minder.

een hoop vragen......misschien kan iemand mij helpen

Re: Quickmill 835-retro

2
Welkom Erik.
Begin eens met de beginnershandleiding te bestuderen. Drie zekere aspecten ter verbetering:
1. Gebruik geen voorgemalen koffie
2. Koop niets meer voor deze hobby van verkopers die je correct gemalen koffie voor semi-automaten proberen te verkopen, tenminste...als je doel is om binnen je mogelijkheden een zo goed mogelijk resultaat te krijgen
3. Investeer in een betere molen

De Quick is in mijn beleving een prima startersmachine, en voor nog geen 100 euro heb je modificaties die 'm nog veel beter maken (EX4 pompje, OPV, montage en afstellen). Met een goede, losse molen, en daarover is op dit forum heel veel te vinden, én vers gebrande bonen gaat er een wereld voor je open. Gun je wel de tijd voor de leercurve.
Quickmill 2820 / Carimali M1