Goede espresso zettenbobbee schreef: vr 26 jul 2019, 09:15Welk idee heb je bij een upgrade? Wat verwacht jij daarvan?ronald22 schreef:Wat zou een goede upgrade zijn van mijn Brewtus III?
Alvast bedankt
Na 10 jaar wil ik nieuw model
Goede espresso zettenbobbee schreef: vr 26 jul 2019, 09:15Welk idee heb je bij een upgrade? Wat verwacht jij daarvan?ronald22 schreef:Wat zou een goede upgrade zijn van mijn Brewtus III?
Alvast bedankt
Je hebt een brewtus waar je geweldig goede espresso mee kunt zetten, je hebt net de eureka gekocht dus in principe kun je daar nog heel veel uithalen.ronald22 schreef:Goede espresso zettenbobbee schreef: vr 26 jul 2019, 09:15Welk idee heb je bij een upgrade? Wat verwacht jij daarvan?ronald22 schreef:Wat zou een goede upgrade zijn van mijn Brewtus III?
Alvast bedankt![]()
Is het verschil duidelijk te proeven met de Strega? Gaat het om deze?bobbee schreef: vr 26 jul 2019, 20:46Je hebt een brewtus waar je geweldig goede espresso mee kunt zetten, je hebt net de eureka gekocht dus in principe kun je daar nog heel veel uithalen.ronald22 schreef:Goede espresso zetten![]()
Ik snap dat je wat anders wilt na 10 jaar, dat niet van.
Gezien je budget komt de strega die Bas aankaart als geschenk uit de hemel voor jou. De bianca is te duur dus valt af. Je kunt ook kiezen voor weer een E61 machine maar daar ga je niet veel winst uithalen tov je brewtus (behalve met de bianca) .
Dan blijft alleen nog de vraag of een machine als de strega met spring lever groep wat voor jou is.
Dat ligt eraan wat je doet. Ik zou als ik jou was eens wat rond gaan kijken, proeven en ervaren. Wij kunnen je wel van alles vertellen maar het gaat echt om wat jij fijn vindt om mee te werken.ronald22 schreef: Is het verschil duidelijk te proeven met de Strega? Gaat het om deze?
https://www.casabarista.nl/apparatuur/e ... strega-se/
bvds schreef: vr 26 jul 2019, 22:33 De standaard Strega zonder vast water aansluiting is een hybrid machine.
De versie van DavidJ is door Peter de Goede onder handen genomen. Zie het aparte topic over de Peter Strega Mod afgekort PSM hier op het forum.
Het komt er kort gezegd op neer dat de booster spring is verwijderd voor een lagere (lees niet te hoge) piekdruk en dat de pomp die het water naar de groep brengt is vervangen door eentje met lagere (lees geen te hoog oplopende) druk. Door deze mod gedraagt de Strega zich als een meer klassieke lever d.w.z. zachte en gelaagde shots. Zonder deze mod is de preinfusie druk lastig te controleren en ligt de piekdruk erg hoog, hetgeen zich kort door de bocht vertaalt in meer bitters en een onrustigere flow.
Ik vind het onbegrijpelijk dat Bezzera de Strega niet in een PSM configuratie op de markt heeft gezet.
Daar heb je ook gelijk in.Heel eerlijk, als je brewtus nog goed is zou ik die lekker houden en samen met je nieuwe olympus 75E opnieuw je horizon verkennen op koffiebonen gebeid
Ik ben mij nog aan het oriënteren vandaar de vragenbvds schreef: za 27 jul 2019, 08:07 @ronald22: de Strega die DavidJ te koop heeft staan heeft al de PSM tuning!
Hoezo casabarista dan? Die doen die mod ook helemaal niet. Of wil je een nieuwe kopen? Echt zonde van je geld.
Peter de Goede woont overigens in Tilburg.