De OPV Is die drukregelaar toch?
Dus oozich is dit "normaal"?
Re: Bezerra strega
11Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)
Heb het geluid op de mijne nooit gehoord.Marcje schreef: wo 11 sep 2019, 13:24 Is niet 'normaal', maar lijkt wel een veel voorkomend Bezzera kwaaltje te zijn. Heb net even een pompshot gemaakt met mijn eigenste Strega en die doet (weer) precies hetzelfde. Als de pre-infusie begint hoor je eerst alleen het pompje, en als hij op druk komt begint het piepende geluid. Je zult dan ook water uit het 'tuitje' in de spoelbak zien lopen. Dan voert de OPV water af om de ingestelde druk te handhaven.
De OPV zelf is het messing gevalletje voorbij de pomp, van waaruit er (oa) een wit slangetje naar het tuitje bij de lekbak gaat. De andere uitgang is de koperen leiding naar de warmtewisselaar in de boiler.
Als je de OPV elkaar haalt, schoonmaakt, smeert en weer in elkaar zet dan is het opgelost. Je zou overigens ook de PI druk hiermee kunnen verlagen.
cremalover schreef: wo 11 sep 2019, 14:06
Heb het geluid op de mijne nooit gehoord.
Ik denk trouwens niet dat Bezzera de OPV zelf produceert maar gewoon bij de opv winkel koopt.
Geloof daarom niet dat het een typisch bezzera issue is.
Ja klopt.Marcje schreef: wo 11 sep 2019, 14:48cremalover schreef: wo 11 sep 2019, 14:06
Heb het geluid op de mijne nooit gehoord.
Ik denk trouwens niet dat Bezzera de OPV zelf produceert maar gewoon bij de opv winkel koopt.
Geloof daarom niet dat het een typisch bezzera issue is.
Volgens mij schreef ik dat het een veel voorkomend kwaaltje is bij Bezzera, niet dat het alleen bij dit merk voorkomt
Maar goed, ben benieuwd of TS het opgelost krijgt.
Je zou den eerst moeten nagaan welk merk / type OPV is gebruikt in de toestellen waar dit verschijnsel op heeft getreden. Want het is niet het merk dat voorop de machine staat dat hier van belang is maar het merk van de onderdelen. Mogelijk koopt men bij Bezzera de wat goeiekopere versies van de OPV en kunnen die eerder gaan piepen.cremalover schreef: wo 11 sep 2019, 15:29 Maar ik vraag me dan toch af waarom en of dit vaak(er) bij Bezzera voorkomt.
Is maar een afvraag.
Apparaat is 2 weken uit, dus denk niet dat het kalk is.Marcje schreef: wo 11 sep 2019, 13:24 Is niet 'normaal', maar lijkt wel een veel voorkomend Bezzera kwaaltje te zijn. Heb net even een pompshot gemaakt met mijn eigenste Strega en die doet (weer) precies hetzelfde. Als de pre-infusie begint hoor je eerst alleen het pompje, en als hij op druk komt begint het piepende geluid. Je zult dan ook water uit het 'tuitje' in de spoelbak zien lopen. Dan voert de OPV water af om de ingestelde druk te handhaven.
De OPV zelf is het messing gevalletje voorbij de pomp, van waaruit er (oa) een wit slangetje naar het tuitje bij de lekbak gaat. De andere uitgang is de koperen leiding naar de warmtewisselaar in de boiler.
Als je de OPV elkaar haalt, schoonmaakt, smeert en weer in elkaar zet dan is het opgelost. Je zou overigens ook de PI druk hiermee kunnen verlagen.