weet niet of je al een keuze hebt kunnen maken en het lijkt erop alsof ik een van de weinige ben op dit forum die een grote voorstander is van de Solis tripple heat. Is inderdaad dezelfde machine als de Breville Dual Boiler. Heb nu 2 maanden het apparaat en ben laaiend enthousiast om de volgende redenen:
1. Flow profiling dmv een extreem simpele mod (5 schroeven eruit, 3 leidingen verleggen, 1 water kraantje pluggen en een switch loshalen), je kunt hierna slayer shots doen op een apparaat van 1k (beter zelfs omdat je volledige controle over de flow hebt van de preinfusion tot het einde). Je hebt daarna geen warm water kraantje meer maar wie gebruikt dat ding nou?
https://www.home-barista.com/espresso-m ... 9-270.html
2. Binnen 3 minuten warm en super constant door een goede PID en warmte element (thermoblock is redelijk snel warm ~20 minuten, de meeste dual boiler systemen moeten zeker 45 minuten opwarmen)
3. Zit allemaal standaard materiaal in, de pomp is eenvoudig te vervangen, leidingen zijn allemaal standaard
4. twee boilers, tegelijk koffie zetten en melk schuimen
5. Is slechts 1000!
daarnaast is het apparaat zeer stevig gebouwd, zit er een mooi verborgen bakje in voor je tools, groot water reservoir, hoge stoomdruk, etc. Tot 1k is dit het enige apparaat wat ik zelf zou kopen en boven de 2k zou ik een Bianca Lelit nemen of een Decent Espresso DE+. Meer dan 2.5k uitgeven aan een apparaat voor thuisgebruik zou ik persoonlijk niet doen; je krijgt niet meer waar voor je geld.
Ben begonnen met een quickmill 820, maar daar groei je snel uit. De stap van de 820 naar een tripple heat is gigantisch qua kwaliteit van de koffie die je eruit krijgt, de sprong in prijs valt best mee dus als je zit te twijfelen om van je nespresso over te stappen op een quickmill, blijf even sparen en ga direct voor de tripple heat. De bakken koffie die je eruit trekt zijn trouwens ook zoveel sterker dat je aan minder koffie genoeg hebt (dronk 4 tot 5 espresso in de ochtend met de 820, gaat ongeveer 14g in een basket en met de tripple heat neem ik 2 bakkies waar 19g in gaat)
Heb momenteel een Eureka Silenzio Mignon grinder, prima dingetje maar als je de analoge versie hebt en je gaat zeer fijn malen dan houdt de timer ermee op voordat je bakje vol zit met koffie dus beetje irritant. Twijfel nu om over te stappen naar een niche zero maar dan weet je in ieder geval met welke setup ik het heb getest.