Hallo allemaal,
Allereerst zou ik mij graag voorstellen. Ik ben Emile, 24 jaar en nog een student. Ik ben sinds 1,5 jaar begonnen met het verkennen van de wereld van koffie. Het is begonnen toen ik met mijn vader een barista cursus deed waar alle informatie werd gegeven over de invloed van weer op de smaak, malingsgraad, doorlooptijd etc. Sindsdien probeer ik zoveel mogelijk zelf te leren, waardoor ik bij dit forum ben terecht gekomen. Ik vind het ontzettend interessant en uitdagend om een goede espresso te zetten.
Ik heb zelf een goedkope halfautomaat van Delonghi omdat ik eerst heb geïnvesteerd in een maler (Eureka Mignon Specialita), wat mijn espresso aanzienlijk verbeterde. Mijn volgende stap is om een goede tweedehands halfautomaat te kopen. Momenteel is mijn oog gevallen op de Rancilio Silvia, maar om heel eerlijk te zijn hoop ik dat jullie nog goede tips hebben over andere apparaten. Ik maak mij 'zorgen' om de temperatuurregeling van de Silvia. Ik weet niet of dat helemaal terecht is.
Als jullie tips hebben hoor ik het graag, mijn budget is ongeveer 500 euro, maar ik ben wel bereid eventueel wat extra neer te leggen indien nodig. Voor nu zal ik vooral het forum verkennen om mijn kennis uit te breiden!
Groetjes,
Emile
Voorstellen + Tips worden gewaardeerd
1Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40
Zelf ook eigenaar van een Brewtus 4. Ben er erg tevreden mee. Vooral de stabiliteit van de temperatuur werkt prettig. Ik wens je veel plezier met experimenteren