Sinds kort heb ik een Solis Grind & Infuse Pro 115 gelijk mijn eerste pistonmachine, hiervoor zette ik mijn koffie gewoon met een dolci gusto of filter koffie.
Heb mezelf nooit druk gemaakt over het voorverwarmen van mijn kopjes, alleen nu met de pistonmachine merk ik de belang van een voorgewarmde kopje wel. Echter lijkt de warmhoudplaat van mijn pistonmachine niet echt goed te werken en zal graag wat ervaringen horen van forumers hier die ook dit apparaat hebben, hoe warm word de plaat bij de ander en hoe warm moet z'n plaat worden? als ik mijn hand op de plaat houd dan voel ik bijna geen warmte en ook ontstaat er niet echt condens in de kopjes die op de warmhoudplaat staan.
Re: Solis Grind & Infuse Pro 115 warmhoudplaat
2Ik heb deze machine ook gehad: de warmhoudplaat is idd niet bijzonder. Je kopje even onder de qooker houden werkt beter, temeer omdat de temperatuur vd koffie zelf aan de lage kant is. En je kunt de temperatuur helaas niet instellen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee
3Ik dacht te lezen in de handleiding dat je wel de temperatuur kan instellen van het water.Powerreserve schreef: zo 17 nov 2019, 17:50 Ik heb deze machine ook gehad: de warmhoudplaat is idd niet bijzonder. Je kopje even onder de qooker houden werkt beter, temeer omdat de temperatuur vd koffie zelf aan de lage kant is. En je kunt de temperatuur helaas niet instellen.
Maar warm mijn kopjes inderdaad ook op met het warmwater.
4Je kunt de temperatuur inderdaad ietsje aanpassen. 2 graden plus of min.
Zet het apparaat uit. Druk de 'program'-knop in en houdt deze ingedrukt. Druk dan de 'power'-knop in en houdt deze ook ingedrukt. Er licht dan 1 van de knoppen op en dit geeft aan welke temperatuur er is ingesteld:
Program: basisinstelling
1 kop: +1
2 kop: +2
Filter size: -1
Power: -2
Druk binnen 5 seconden 1 van de gewenste knoppen en en je hoort een dubbel piepsignaal. Dan is je keuze opgeslagen.
De warmhoudplaat van deze Solis is trouwens z'n naam niet waardig. Slaat nergens op, wordt niet eens lauw. Te meer ook omdat het de kans niet krijgt om warm te worden want de Solis schakelt bij geen gebruikt na een aantal minuten vanzelf uit.
Zet het apparaat uit. Druk de 'program'-knop in en houdt deze ingedrukt. Druk dan de 'power'-knop in en houdt deze ook ingedrukt. Er licht dan 1 van de knoppen op en dit geeft aan welke temperatuur er is ingesteld:
Program: basisinstelling
1 kop: +1
2 kop: +2
Filter size: -1
Power: -2
Druk binnen 5 seconden 1 van de gewenste knoppen en en je hoort een dubbel piepsignaal. Dan is je keuze opgeslagen.
De warmhoudplaat van deze Solis is trouwens z'n naam niet waardig. Slaat nergens op, wordt niet eens lauw. Te meer ook omdat het de kans niet krijgt om warm te worden want de Solis schakelt bij geen gebruikt na een aantal minuten vanzelf uit.