Re: Elektrisch maler voor filter

21
De Fellow Ode is ongeveer exact waar ik naar op zoek was. De reden waarom ik een klein beetje sceptisch ben is dat 300 euro erg weinig lijkt voor een dergelijk product. Ze moeten ergens op bezuinigd hebben om de kosten te drukken. Over het algemeen is iedereen altijd te spreken over de kwaliteit en degelijkheid van Fellow producten dus wie weet. Voor die 50 of 60 euro vind ik het overigens niet erg om te wachten tot de eerste recensies.

22
Ik ben ook benieuwd door de platte schijven, ik hoop dat hij het goed gaat doen. Dan is er 1 voor mij. Bijna besteld maar toen ik zag dat de import kosten er nog bij kwamen ben ik afgehaakt.
Nu denk ik heel eerlijk dat hij het goed zal doen maar niet uitmuntend als een gerenommeerde maler voor filterkoffie. Zegt niet heel veel want van de niche had ik het ook compleet mis
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

26
Tja wat is zwaar.
Ik heb een Pharos handmaler en stond toevallig op het aanrecht gevuld met licht gebrande boontjes, toen er iemand naar mij toekwam (ik had wat te koop staan) en de maler zag staan wilde die wel eens malen, zette zich eens even schrap maar kreeg geen beweging in de Pharos.
Ik pak de maler vast en maal gewoon de boontjes en zij het is gewoon even een pak eenmaal er aan gewend gaat het als vanzelf. ;)

27
bobbee schreef: ma 16 dec 2019, 16:23 Wel over gelezen. Maalt zwaar.
Ghost burrs in het algemeen? Ik heb dit namelijk ook gelezen specifiek over de Apex. Wat jammer is want de meeste gebruikers zijn ook zeer te spreken over de kwaliteit van de gemalen koffie uit dit apparaat.

De Fuji Royal R220 maalt volgens mij vrij snel maar er valt vrij weinig over te vinden.

28
Die Fuji is te koop op AliExpress voor 130 euro zag ik een keer. Verzending vanuit Spanje.
Uitlijning is minder belangrijk schijnt bij de ghost burrs.
Ik kan er verder niet veel over zeggen omdat ik er geen ervaring mee heb. Enkel een keertje met de apex gemalen op world of coffee. Dat was wel echt zwaar werk voor filter maling.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!