Re: HELP ;-) keuzestress

13
@ HanR: Bedankt, ga ik even bekijken en stuur eern reactie via pb.

Ik ben overigens vanmiddag op een Expobar Leva gestuit. Met of zonder de eerder genoemde Eureka Mignon. Die Eureka is 8 maanden uit en de Expobar is van eind 2014. Totaal voor 650 euro. Lijkt me beste een faire deal. Zien er als nieuw uit. Expobar heeft een jaar geleden groot onderhoud gehad.

17
Misschien een ongevraagde eerlijke indruk: je komt wat gehaast over. Je ziet waarschijnlijk een hoop verschillende machines binnen een bepaald budget. Iedere machine heeft echter weer zijn voor en nadelen. Maar nu lopen de suggesties best wel uit één. Wellicht verstandig even alles tegen elkaar af te wegen. Rustig eens over een apparaat te lezen.
Ook bij Eureka molens is diversiteit. Maar binnen een dag is je aandacht al afgeleid naar Compak e5. Dat geeft mij de indruk dat het niet en overwogen keuze is.
Toen ik begon had ik hetzelfde enthousiasme. Achteraf mogelijk iets te enthousiast. Zo had ik binnen een maand spijt van mijn eerste aanschaf. Ik wil het je besparen

18
De Eureka Mignon Specialita kan ik heel goed aanraden. Met ongeveer 450 euro (geloof ik) niet super goedkoop, maar ook niet erg duur voor wat hij doet. Hij maalt vrij vlot, in ongeveer 10 seconden heb je 17 gram gemalen en in die 10 seconden doet hij zijn werk ook nog eens lekker stil! En het is geen lomp lelijk ding op het aanrecht, hij is juist vrij bescheiden en netjes :).

Ik heb malers gehad tot ruim 1500 euro nieuwwaarde, maar deze scoort alsnog in de top 3 van malers die ik gehad heb.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

19
Keyser schreef: zo 05 jan 2020, 20:29 Misschien een ongevraagde eerlijke indruk: je komt wat gehaast over. Je ziet waarschijnlijk een hoop verschillende machines binnen een bepaald budget. Iedere machine heeft echter weer zijn voor en nadelen. Maar nu lopen de suggesties best wel uit één. Wellicht verstandig even alles tegen elkaar af te wegen. Rustig eens over een apparaat te lezen.
Ook bij Eureka molens is diversiteit. Maar binnen een dag is je aandacht al afgeleid naar Compak e5. Dat geeft mij de indruk dat het niet en overwogen keuze is.
Toen ik begon had ik hetzelfde enthousiasme. Achteraf mogelijk iets te enthousiast. Zo had ik binnen een maand spijt van mijn eerste aanschaf. Ik wil het je besparen
Afbeelding
Ja,daar kun je best weleens gelijk in hebben hahah. Er wordt ook zoveel (hier en op Marktplaats) aangeboden dat ik door de bomen het bos soms niet meer zie. Vandaar mijn hulpvraag hier. Op zich ben ik best al een tijd bezig hoor. Heb al veel machines bekeken en reviews gelezen en bekeken. Molens daarentegen heb ik nog niet echt veel onderzoek naar gedaan en bekeken. Ondanks dat ik weet dat een molen het belangrijkste onderdeel is. Maar een machine is gewoon veel sexier :-) Bedankt dat je me een verkeerde aankoop wilt besparen :-)

20
Nomad schreef: zo 05 jan 2020, 20:34 De Eureka Mignon Specialita kan ik heel goed aanraden. Met ongeveer 450 euro (geloof ik) niet super goedkoop, maar ook niet erg duur voor wat hij doet. Hij maalt vrij vlot, in ongeveer 10 seconden heb je 17 gram gemalen en in die 10 seconden doet hij zijn werk ook nog eens lekker stil! En het is geen lomp lelijk ding op het aanrecht, hij is juist vrij bescheiden en netjes :).

Ik heb malers gehad tot ruim 1500 euro nieuwwaarde, maar deze scoort alsnog in de top 3 van malers die ik gehad heb.
Het grote voordeel van de Eureka range is inderdaad dat ze niet zo heel groot zijn. En als ze daarbij dan ook nog eens goed werk leveren dan heb ik wellicht niet méér nodig.