Ik begon 4/5 maanden geleden met een Vibiemme domobar standaard. Ik dacht door hetzelfde bos en bomen dat die wel zou voldoen als starter. Tot ik ontdekte dat het afkoelen irritant werkt wanneer je dagelijks cappuccino maakt. Met veel geluk vond ik toen heel voordelig een Expobar Brewtus 4. En mijn streven is ooit een Londinium R. Ook heb ik in 4 maanden 4 molens gehad. Een Fiorenzato T80 (64mm schijf), twee San Marco's SM97 (80mm schijf) en nu een Niche Zero. Met goed kopen en verkopen heb ik gelukkig geen verlies geleden. Maar ik had met goed inlezen en overdenken mij een hoop tijd kunnen besparen. De molens werken allemaal anders. Qua maalsel vind ik het lastig beoordelen. Gaven allen goed maalsel. De horeca machine vind ik prettiger wanneer ik één boon zou hanteren. Mijn Niche kan gemakkelijker dagelijks van boon wisselen. Maar daar moet ik wel voor wegen, terwijl mijn San Marco digitaal timede. Nooit mega precies, maar redelijk precies.
Mogelijk heb je het al gezegd, maar wat is je budget. Dat maakt de range aan mogelijkheden ook kleiner.