Ik heb redelijk wat ervaring, meerdere keren apparaten gekocht van verschillende prijsklasse. Maar ook veel issues gekend. En na 2 jaar verdronken te zij. In nespresso we weer klaar mee.
Korte historie. De machines gehad:
Rancillio Silvia
Rocket Cellini
Expobar brewtus
Met verschillende malers van goedkope tot mazzel
Mini. Macap 4d en vario.
Momenteel is het enige wat ik nog over heb is de mahlkonig encore welke ik krankzinnig goed vind smaken voor Filter koffie. Echt veel beter dan de vario en macap toen ik die nog had.
De reden dat ik gestopt was is omdat het 1 veel tijd kosten. 2 continue klooien was en 1 op de 20 espresso fantastisch waren. 2 op 10. Prima maar veel vieze espresso’s.
Waar ik sowieso achter ben gekomen dan ik moet zo’n fan ben van die hee lichte single origins die je ook wel eens bij koffie zaken als “met met bril” koffie in Rotterdam. Ik kwam we af en toe een lichte pour over waarderen. Maar drink structureler donkerdere koffie.
Met die wetenschap ben ik dus terug gevallen op nespresso vanwege gemak snelheid maar vind het weinig met koffie te maken hebben. Vind het prima te drinken maar meer ook niet.
Ik wil heel graag weer serieuzer aan de slag maar Wil wel graag wat meer consistentie en ben zodoende opzoek. zijn er dingen waar ik weg van moet blijven of juist niet. Moet ik naar bepaalde machines kijken. Of is dat het minste factor. Moet ik kijken naar bepaalde malers enz.
Benieuwd iemand me de juiste kant op
Kan wijze. Ik heb liever een consistente 6,5 dan af en toe een 9 en dan weer een 3
Daarna kan ik wel verder verfijnen. Budget is geen mega issue..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maar dat zou ik doen bij behoefte aan consistentie.