Beste koffieliefhebbers,
Inmiddels ben ik via Thuisbarista al wat meer te weten gekomen over espressomachines.
Ik heb geen haast met kopen, omdat ik al een espressomachine heb (Gaggia Classic).
de vraag die ik in dit forum nog wil stellen wat de kwaliteit is van Magister espressomachines. En dan de ES30 of MS30 (wat is het verschil?). Is dit vergelijkbaar met Ranchilio; hier hoor ik namelijk veel goed berichten over.
Wat ik best vreemd vind is dat ik niet echt lovende, liefhebbende reactie lees over Quickmill. Ook Quickmill maakt bij mij een goed kans en dan vooral de 3000.
Mijn bonenmaler is een Demoka M203. Die wil ik voorlopig nog niet vervangen.
Groet,
Jurgen
Re: Aanschaf nieuwe Espressomachine
2Quickmill is uitstekend en heeft een lange levensduur als je ze niet te vaak ontkalkt en de adapter plaat op tijd vervangt.
Eerlijk gezegd vind ik de machines lastig voor espresso. In de praktijk meer voor de lungo drinkers.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Eerlijk gezegd vind ik de machines lastig voor espresso. In de praktijk meer voor de lungo drinkers.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
3Welke adviseur/winkel kwam bij jou met de suggestie voor juist deze twee machines?Jurgen schreef: vr 15 mei 2020, 14:47 de vraag die ik in dit forum nog wil stellen wat de kwaliteit is van Magister espressomachines. En dan de ES30 of MS30 (wat is het verschil?).
Wat ik best vreemd vind is dat ik niet echt lovende, liefhebbende reactie lees over Quickmill. Ook Quickmill maakt bij mij een goed kans en dan vooral de 3000.
Als ik jou was zou ik je huidige Classic gewoon blijven gebruiken tot je budget hebt om echt een flinke stap vooruit te maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Wij gebruiken de QuickMill Aquaviva (voorloper van de 2820?) nu 20 jaar. Prima machine om mee te beginnen. Ideaal is het dat hij snel op bedrijfstemperatuur is. Pas sinds 2013 probeer ik er echt espresso mee te maken. Daarvoor waren het meer lungo's. Dus ik ben het eens met HanR. Mijn eerste molen in 2013 was denk ik vergelijkbaar met de Demoka. Ik maakte een flinke stap toen ik bijna drie jaar geleden een MazzerMini met schijven van 58 mm aanschafte. Wat een verschil. Sinds 2 maanden heb ik ook een La Pavoni Europiccola en de espresso's zijn nu bijna goede espreso's (ik heb het nog niet helemaal onder de knie). Wat een verschil weer.
De Magister ken ik niet, maar na even gezocht te hebben lijkt het mij dat die machine in hetzelfde segment als de QuickMill zit. Maar misschien zit ik er naast, zeg het maar. Ook mijn advies zou zijn om even door te sparen of op de tweedehandsmarkt een andere machine voor een redelijke prijs aan te schaffen. Maar eerder zou ik nog gaan voor een andere molen, daar zou ik echt het eerste mee beginnen, dat is mijn advies.
Groet,
De Magister ken ik niet, maar na even gezocht te hebben lijkt het mij dat die machine in hetzelfde segment als de QuickMill zit. Maar misschien zit ik er naast, zeg het maar. Ook mijn advies zou zijn om even door te sparen of op de tweedehandsmarkt een andere machine voor een redelijke prijs aan te schaffen. Maar eerder zou ik nog gaan voor een andere molen, daar zou ik echt het eerste mee beginnen, dat is mijn advies.
Groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.