Zijn dat nu die Famag's waar jij en Frans het over hadden?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
2922ja klopt, ik heb er nu nog maar eentje maar de tweede kan er morgen of overmorgen eindelijk zijn.
dan kan er werkelijk gekneed worden.
Laatst gewijzigd door fransg op zo 28 jun 2020, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2923Das mooi spul.fransg schreef: zo 28 jun 2020, 17:55 ja klopt, ik heb er nu nog maar eentje maar de tweede kan er morgen of overmorgen eindelijk zijn.
Hoeveel kilo deeg kan die hebben?
En waarom 2?
29245KGcremalover schreef: zo 28 jun 2020, 17:58Das mooi spul.fransg schreef: zo 28 jun 2020, 17:55 ja klopt, ik heb er nu nog maar eentje maar de tweede kan er morgen of overmorgen eindelijk zijn.
En waarom 2?
net zoals met espressomachines is een extra, met net wat meer mogelijkheden fijn, dan kan men de eerste weggeven
de nieuwe kan zijn snuit optillen en de bak kan eraf. is net wat makkelijker om het deeg eruit te trekken.
https://www.agrieuro.co.uk/famag-grille ... -1501.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2925Het moet leuk zijn om tot jouw inner circle te behoren.fransg schreef: zo 28 jun 2020, 18:005KGcremalover schreef: zo 28 jun 2020, 17:58Das mooi spul.fransg schreef: zo 28 jun 2020, 17:55 ja klopt, ik heb er nu nog maar eentje maar de tweede kan er morgen of overmorgen eindelijk zijn.
En waarom 2?
net zoals met espressomachines is een extra, met net wat meer mogelijkheden fijn, dan kan men de eerste weggeven
de nieuwe kan zijn snuit optillen en de bak kan eraf. is net wat makkelijker om het deeg eruit te trekken.
https://www.agrieuro.co.uk/famag-grille ... -1501.html
2926Ja klopt, de linker met vaste kom gaat in de verkoop en de rechter met losse kom blijft mij assisteren.gilleko B. schreef:Zijn dat nu die Famag's waar jij en Frans het over hadden?
Heb alleen nog steeds geen tijd gehad om de nieuwe in gebruik te nemen. Hopelijk morgen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
2927Amai, cremalover doet het met hand en vuist. Frans en jij doen het met de Famag. Imposante machines.bobbee schreef:Ja klopt, de linker met vaste kom gaat in de verkoop en de rechter met losse kom blijft mij assisteren.gilleko B. schreef:Zijn dat nu die Famag's waar jij en Frans het over hadden?
Heb alleen nog steeds geen tijd gehad om de nieuwe in gebruik te nemen. Hopelijk morgen.
2928Ja! En nu zeker. Ik gebruikte de famag alleen voor pizzadeeg. Maar nu ga ik hem ook gebruiken voor brood. Het kan allemaal ook zonder natuurlijk maar dit is wel erg mooi spul hoor.gilleko B. schreef:Amai, cremalover doet het met hand en vuist. Frans en jij doen het met de Famag. Imposante machines.bobbee schreef:Ja klopt, de linker met vaste kom gaat in de verkoop en de rechter met losse kom blijft mij assisteren.gilleko B. schreef:Zijn dat nu die Famag's waar jij en Frans het over hadden?
Toch nu maar even testen dan. Iedereen ligt op bed, net wat graan gemalen. Simpel gistdeeg draaien voor morgenochtend. Ben benieuwd!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
2929Is heerlijk simpel, maar wel jammer dat e.e.a. zo snel klaar is. Graag wil men natuurlijk lekker lang ermee spelen/kneden maar in een paar minuten is het deeg al gemixt, dan een uurtje later zout erbij en nogmaals even kneden tot het flink elastisch is, dan is het eigenlijk alweer klaar en tijd om het deeg eruit te trekken. Misschien zou ik het kunnen laten staan en later nog eens kneden maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
2930Zo heeft ieder zijn manier om een broodje te maken. Ik denk zelf dat mijn manier de beste is, uiteraard. Met of zonder spiraalkneder.