Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

2961
cremalover schreef: di 30 jun 2020, 15:02 Je hebt in het gebruik toch geen last van dat ding?
Absoluut geen last van. Normaal gesproken gaat de motor meteen uit zodra ik het hekwerkje optil om met een spatel het deeg van de randen af naar het midden te duwen, maar sinds het bypassen draait de motor gewoon door en hoef ik de spatel slechts iets te draaien om het deeg meer of minder te centreren.

Ik heb nu van alles de dubbele hoeveelheid klaargezet en dan kan ik kijken of bij beduidend meer deeg dat centreren minder nodig is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2968
cremalover schreef: di 30 jun 2020, 22:59 Wat doet die stang in het midden op 0:22 ?
Ze noemen het een "Stainless Steal Bar Dough breaker" oftewel een "Asta Rompi Pasta Inox"

Deze staat heel dicht bij de spiraal en duwt het deeg er vanaf. Zodat men voorkomt dat een kluit deeg met de spiraal erin doelloos rond draait en er niet werkelijk gekneed wordt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2969
Ik kan wel begrijpen dat veel mannen juist in deze tijd van Corona afzien van seks en zich helemaal richten op zuurdeeg. Er zaten bij mijn knedert ook maar liefst twee schorten en een koksmuts. Ik vermoed dat het de bedoeling is dat een bakker behalve zo'n schort en een slipje van zijn overleden vrouw niets aan heeft tijdens het wellustige spel met het veerkrachtige deeg.