Hoi allemaal!
Ik ben Rosanne en ben 24 jaar. Sinds een half jaar ben ik mij aan het verdiepen in de wereld van espresso. Ook lees ik al een tijdje mee op dit forum. Erg leuk om mensen met zoveel passie te horen praten!
Momenteel heb ik een volautomaat (een siemens EQ9 serie) en sinds de zomervakantie ben ik daarnaast in het bezit gekomen van een ROK espresso maker die ik op de kop heb kunnen tikken voor €25, dus dat kon ik niet laten liggen. Leuk om daarmee te experimenteren.
Echter, met voorgaande 2 genoemde is natuurlijk geen écht lekkere espresso te maken. Ik haal regelmatig een heerlijke cappuccino to go in een lokale horecazaak bij mij in de buurt. Mijn doel is om zo'n heerlijke cappuccino ook thuis te kunnen maken Vandaar dat ik mij aan het oriënteren ben op een goede halfautomaat machine en een maler. De maler wordt de niche zero, daar ben ik nav de goede recensies op dit forum al uit. Helaas is momenteel alles uitverkocht, dus dat is even wachten tot de volgende batch weer beschikbaar is. De machine, tja daar ben ik nog niet uit. Wellicht de Lelit Mara X ?
Ik drink alleen cappuccino's en espresso's. Budget voor de machine is ongeveer 1000 - 1250. Wellicht dat jullie mij daarbij nog kunnen adviseren (of anders een goede speciaalzaak in de buurt van Apeldoorn kennen waar ik advies in kan winnen)?
Ook moet ik veel leren over de onderdelen die in de machines zitten en het daarbij behorende onderhoud. Hier weet ik nog niet veel vanaf en sommige topics zijn echt nog chinees voor mij haha ... maar dat komt vanzelf!
Ik hoop veel van jullie te mogen leren, en zal mijn weg naar mijn toekomstige koffie setup uiteraard met jullie delen.
Oja! Leuk weetje. Vandaag ben ik voor het eerst bij een koffiebranderij langs geweest, vlakbij mijn woonplaats: Koffiebranderij ongebrand in Lieren (bij Apeldoorn). Hier heb ik koffiebonen gekocht die vanochtend gebrand zijn. Heerlijk wat voor een geur daar vanaf komt zeg! Meer mensen ervaring met deze koffiebrander en tips heeft voor een lekkere koffiesoort?
Hartelijke groetjes,
Rosanne
Ik ben nieuw, dus zal mij even voorstellen!
1Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -