Re: 360 graden andere keuze?
22Hetzelfde met mijn ShovelMarcje schreef: di 08 dec 2020, 11:00cremalover schreef: di 08 dec 2020, 10:33 Je knuckle rijdt toch total loss Primairy smering? Of belt?
Even off topic dan
Die heeft (stiekem) een belt, maar de pomp heeft last van het "leaking check ball" syndroom, dus het carter loopt langzaam vol.
Dan ziet een eerste start na een paar maanden stilstand er altijd enigszins dramatisch uit. Een lekbakje is dan geen overbodige luxe.
2215IMG_3826.JPG
Na enige maanden stilstaan altijd een mooie plas olie na de eerste kicks.
23Vergelijken met de nieuwprijs heeft geen zin. Je betaalt gewoon voor toegevoegde waarde.200 euro is in verhouding met de nieuwprijs van een LP wel erg fors, dus ik wacht wel op een aanbieding, mocht ik voor de LP gaan.
Ik heb mijn Pavoni gepimpt met nog veel meer zinnige en minder zinnige zaken: Bong's isolator, RVS sleeve, push stoomkraan, naked PF, RVS pijlglas cover, RVS rooster, betere lever pins, IMS screen en basket, houten grepen etc. Opgeteld het zo duur als een nieuwe machine! Maar daarmee heb ik wel een mooiere, betere en veelzijdigere machine. En voor de totale investering kan ik geen beter alternatief bedenken. Dus Bas is happy
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
24Ja dat is wel waar. Bij m'n nieuwe auto waren de extra's ook bijna de helft van de basisprijs...
25Als je iets “anders” en bijzonders zoekt, kijk dan ook zeker even naar een vintage espresso machine, het liefst met een hevel.
Ik ben van een vibiemme domobar, bezzera magica, naar een Faema lambro gegaan
Beste keus ever!
Mijn vrouw werkt er ook iedere dag mee en zet goede cappuccino’s, stomen gaat snel en consistent.
Pavoni ooit erbij gehad, leuk om mee te spelen. Niet denigrerend bedoeld. Zou ipv 2 machines 1 echt knappe neerzetten.
Je mag proberen , ik woon in zaandam
Beste keus ever!
Mijn vrouw werkt er ook iedere dag mee en zet goede cappuccino’s, stomen gaat snel en consistent.
Pavoni ooit erbij gehad, leuk om mee te spelen. Niet denigrerend bedoeld. Zou ipv 2 machines 1 echt knappe neerzetten.
Laatst gewijzigd door Nelus op di 08 dec 2020, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Faema Lambro - Mazzer Major E
26Daarom koop ik altijd tweedehands auto's van een jaar of drie met ongeveer 75000 op de teller.dennis-caro schreef: di 08 dec 2020, 14:06 Ja dat is wel waar. Bij m'n nieuwe auto waren de extra's ook bijna de helft van de basisprijs...
Ik ga dan voor de meest luxueuze uitvoering en betaal ongeveer 60% van de nieuwprijs.
Auto's van tegenwoordig roesten niet meer en met een vertrouwd merk loopt zo'n ding nog eens 3 ton zonder problemen.
27Nelus schreef: di 08 dec 2020, 14:21 Als je iets “anders” en bijzonders zoekt, kijk dan ook zeker even naar een vintage espresso machine, het liefst met een hevel.
Beste keus ever!
Ik ben gek op oldtimers! Heb er ook altijd eentje met 4 wielen. Maar er is wel vaak wat mee. Is dat bij de Faema Lambro niet?
Prachtige machine, trouwens!!
28Wij doen dat eigenlijk ook meestal. Een 2-3 jaar oude full-options. Maar nu hebben we recent 2 nieuwe auto's. Vooral voor het zorgeloos rijden. Lekker alles nieuw. Dat gaat bij 1 auto heel goed maar bij de andere juist niet. Nu al aan de 2e terugroepactie bezig, oplossing gaat nog een paar maanden duren. En ik heb al een heel lijstje van electronische snufjes die niet altijd goed werken. Niets ernstigs maar bij een auto die nu 3 maanden oud is verwacht je dat niet. Ze gaan het wel oplossen, maar toch...cremalover schreef: di 08 dec 2020, 14:22Daarom koop ik altijd tweedehands auto's van een jaar of drie met ongeveer 75000 op de teller.dennis-caro schreef: di 08 dec 2020, 14:06 Ja dat is wel waar. Bij m'n nieuwe auto waren de extra's ook bijna de helft van de basisprijs...
Ik ga dan voor de meest luxueuze uitvoering en betaal ongeveer 60% van de nieuwprijs.
Auto's van tegenwoordig roesten niet meer en met een vertrouwd merk loopt zo'n ding nog eens 3 ton zonder problemen.
29dennis-caro schreef: di 08 dec 2020, 14:41Nelus schreef: di 08 dec 2020, 14:21 Als je iets “anders” en bijzonders zoekt, kijk dan ook zeker even naar een vintage espresso machine, het liefst met een hevel.
Beste keus ever!
Ik ben gek op oldtimers! Heb er ook altijd eentje met 4 wielen. Maar er is wel vaak wat mee. Is dat bij de Faema Lambro niet?
Prachtige machine, trouwens!!
Nooit, echt super betrouwbaar en volledig analoog
Staat hier 24/7 aan al ruim een jaar en nog nooit iets mee gehad. Hij is 50+ jaar oud trouwens en zelf gereviseerd met hulp van een kenner.
Klinkt cliché maar ik wil echt nooit meer iets anders
Faema Lambro - Mazzer Major E
30Zou ik ook wel willen doen, zelf reviseren. Maar helaas ontbreekt de tijd een beetje.