Re: Nanopresso/handpresso oid?

12
Aziraphale schreef: do 04 feb 2021, 16:28 Nou, waar het mij vooral om gaat is dat ik op school iets beters kan drinken dan die troep uit die DE apparaten of (nu we door het hele gebouw zitten) Senseo... Wat de man van de catering gaat smaakt al beter, maar is ook nog steeds niet wat ik van mijn eigen bonen in mijn Jura C5 gewend ben en dan heb ik nog voornamelijk de Initio Pittig van Fascino (al wil ik wel eens wat breder gaan kijken bij branders in de buurt).

Hele hoge eisen heb ik dus niet en ik verwacht zeker niet de kwaliteit van een goede machine, maar ik wil wel graag iets drinken wat ik lekker vind. :)
Even vloeken in de kerk...maar als we toch voor de cups gaan...koop gewoon een nespresso apparaat...voor 40euro heb je er al 1, en die kan lkkr in je klas blijven staan
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

13
mr Blanc schreef:
Even vloeken in de kerk...maar als we toch voor de cups gaan...koop gewoon een nespresso apparaat...voor 40euro heb je er al 1, en die kan lkkr in je klas blijven staan
Had ik ook al aan gedacht (met goede cups wordt dat al iets minder vloeken), maar toen een paar jaar geleden een collega een Senseo (over vloeken gesproken...) op kantoor zette werd facilitair vreselijk nerveus.... Vermoed dus dat iets op stroom lastig wordt.

17
Gebruik op mijn reizen, pre coronatijd altijd de aeropress. Handmalertje mee of gemalen en luchtdicht verpakt. Voor zolang het smaakvol blijft. Vindt het het meeste weg hebben van een americano. Als ik op bestemming altijd locale koffies erin. Kortom super handig ook voor op kantoor. Daar mijn medewerkers de liefde voor koffie mee bijgebracht. Nu staat er een VB domobar maar vaak wordt toch ff tussendoor een Aeropressje gezet.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

18
Aeropress is full emersion filterkoffie. Heeft niets met espresso te maken dus wat dat betreft is de aeropress geen vervanging. Neemt niet weg dat er geweldige koffie uitkomt! Maar het is in de verste verte geen espresso oid.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!