Ik ben nu al even in het bezit gekomen van een Giotto, en op zich ben ik er heel blij mee, ik constateer alleen een aantal zaken waarvan ik niet weet of die normaal zijn, of duiden op aankomend onderhoud/revisie?
Bijvoorbeeld:
Als ik na het maken van een kop koffie het portafilter verwijder, stopt ook vrij snel het lopen van het overdrukventiel in de lekbak, tot zo ver schat ik dat in als normaal.
Nu 'flush' ik altijd even na om de ergste prut van het douchescherm etc af te krijgen, en ik zie dan ook weer water uit het overdrukventiel komen, is dat normaal?
Hij blijft dan ook best nog even nadruppen (heel irritant omdat ik graag de lekbak na de flush leeg mik ivm het scheurtje in de hoek), dus dat doet ie dan op de zwart metalen constructie onder de lekbak.
Nog iets dat ik niet herken van mijn vorige twee machines, maar goed dat waren ook geen HX machines, is het gesputter en gefluit als ie begint met druk op te bouwen, je hoort eerst het water koken, een gezellig geborrel zeg maar, dat na enige tijd overgaat in een gesis en gefluit (vrij kort) dat ophoud zodra de drukmeter begint op te lopen, dat kan heel goed normaal zijn, maar ik dacht laat ik het even vragen.
Ik verzin in de loop van de tijd vast nog wel meer (domme) beginners vragen, hopelijk hebben jullie daar wat geduld mee
Alvast bedankt voor de hulp en de antwoorden