Re: Man en huisdier

32
omeCo schreef: ma 24 mei 2021, 17:54 Wat een leuk topic!

Vooral omdat wij over ongeveer 7 weken een pup krijgen.
Top man, die 7 weken duurde bij ons een eeuwigheid! Kwam geen eind aan. Uiteindelijk gelukkig wel en die 7 weken erna vlogen voorbij. En toen weer opvoeden, consequent zijn, iets vergeten? Hoe deden we dat ook al weer? Gelukkig hebben we een geduldige trainster op de hondenschool waar we veel steun aan hebben. Wat een plezier zo'n dier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

33
Hier veel teveel katten in de straat. Gisteren liep er weer 1 met een jong musje in zijn bek. Het is de natuur zeggen ze dan, maar ze vreten ze niet eens op...kan er niks mee. Sorry.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

34
Ja dat is wel een vervelend bijeffect van de kattenpopulatie. Zeker in de dichtbevolkte woongebieden zouden katten het beste binnengehouden kunnen worden. Al zag ik laatst dat in New York juist extra katten worden ingezet om ratten te verjagen.

https://www.theatlantic.com/science/arc ... rk/571414/

Het bijeffect van iets leuks is vaak minder leuk.

Sowieso is het woord "bijeffect" in druk vaak lastig doordat de drukker de ff vervangt door een ligatuur (dat is goed) maar vervolgens de rest van het woord niet lekker plaatst waardoor je bije ffect krijgt of bij effe ct
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

36
Ik vind regelmatig een hoop duivenveren in mijn tuin.Dat is vrijwel altijd havik of sperwer werk.
Mijn katten eten ook wel eens een vogeltje.
Heb zelfs gezien dat een duif weg vloog uit struweel recht in de bek van een van mijn honden
Maar ik compenseer.Ik. heb 7000 m2 dicht struweel en boombepanting .Ideaal voor grotere en kleinere vogels om te nestelen.Verder heb ik meer dan100 nestkaten opgehangen.
Daarnaast voer ik elk jaar 500 kilo vogelzaad en zo'n 3000 zaadgevulde vetbollen.

De vogelvanger.
Je ziet aan zijn blik dat hij het per ongeluk deed.