Re: Man en huisdier

71
En ik kijk live naar mijn hond als ik in de tuin onder het afdakje in de avond aan mijn sigaar zit en de hond speelt / een kuil graaft of heen en weer rent. Beleef ik veel plezier aan ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

75
Toen ik 20 was rookte ik af en toe een sigaar met het hoofd van de school waar ik studeerde. Hij was wat je noemt een erudiete man, vroeger kloosterling geweest, uitermate vriendelijk, zeer 'doorrookte' stem, filosofisch ingesteld. In zijn niet al te ruime kamer met een nogal hoog geplaatst raam had hij zijn bureau op een verhoging laten plaatsen zodat hij toch kon genieten van het uitzicht. Sigaartjes en over werkelijk álles kunnen zwammen met elkaar.

Daarna eigenlijk nooit meer gerookt, maar de geur ervan spreekt wel tot de verbeelding.

Na de opleiding heb ik hem slechts tweemaal ontmoet, de tweede keer bij zijn vervroegd pensioen waarna hij al snel overleed aan kanker. Mogelijk had hij langer geleefd als hij geen kettingroker was geweest.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

76
Scherp gezien Frans, in dat doosje zitten van die vochtopnemende balletjes die de boel vochtig houden. Maar pleur op zijn cremalover's gedestilleerd water in de doos, in laten werken, restant droogvegen, en de humidor humidoort zoals het hoort.

Heel af en toe heb ik er gewoon trek in. Dan magisch moment, bij voorkeur een lange lichte sigaar, rookt lekker koel en lang!!!

Cremalover je rookt niet over je longen, dus alleen de smaak van de rook.

Tja one of my indulgences, maar minder want ik moet natuurlijk sparen voor een Etzmax.

De ideale cutter vind ik die van Colibri. Ik zelf ga voor de V-cut. Rookt in mijn beleving het fijnst.

Afbeelding

Afbeelding

77
fransg schreef:Toen ik 20 was rookte ik af en toe een sigaar met het hoofd van de school waar ik studeerde. Hij was wat je noemt een erudiete man, vroeger kloosterling geweest, uitermate vriendelijk, zeer 'doorrookte' stem, filosofisch ingesteld. In zijn niet al te ruime kamer met een nogal hoog geplaatst raam had hij zijn bureau op een verhoging laten plaatsen zodat hij toch kon genieten van het uitzicht. Sigaartjes en over werkelijk álles kunnen zwammen met elkaar.

Daarna eigenlijk nooit meer gerookt, maar de geur ervan spreekt wel tot de verbeelding.

Na de opleiding heb ik hem slechts tweemaal ontmoet, de tweede keer bij zijn vervroegd pensioen waarna hij al snel overleed aan kanker. Mogelijk had hij langer geleefd als hij geen kettingroker was geweest.
Mooi edoch triest verhaal. Zijn van die dingen die altijd een mooie afdruk in je leven achterlaten.

Afbeelding

78
gilleko B. schreef: do 03 jun 2021, 17:48 Scherp gezien Frans, in dat doosje zitten van die vochtopnemende balletjes die de boel vochtig houden. Maar pleur op zijn cremalover's gedestilleerd water in de doos, in laten werken, restant droogvegen, en de humidor humidoort zoals het hoort.

Heel af en toe heb ik er gewoon trek in. Dan magisch moment, bij voorkeur een lange lichte sigaar, rookt lekker koel en lang!!!

Cremalover je rookt niet over je longen, dus alleen de smaak van de rook.

Tja one of my indulgences, maar minder want ik moet natuurlijk sparen voor een Etzmax.

De ideale cutter vind ik die van Colibri. Ik zelf ga voor de V-cut. Rookt in mijn beleving het fijnst.

Afbeelding

Afbeelding
Ik rookte altijd een dikke Cohiba in de middag en na het avondeten een Montechristo no 1. En logisch niet over de longen. ;)
Maar 20 jaar lang? Er komt trouwens altijd welwat in je longen maar vooral mond en keellkanker zijn niet te veronachtzamen.
Ook veel Olifant en Hajenius longfillers gerookt.