Voorstellen.

1
Ik ben Arnout en altijd een grote koffie liefhebber geweest. Mede door mijn vader. Die had altijd erg mooie Gaggia machines. Nu is het de tijd voor mij om serieus aan het werk te gaan. Nu is mijn assortiment nog voornamelijk koffie drinken uit mijn bialetti.
Na een tijd oriënteren is mijn keuze gevallen op een La Pavoni hevelmachine. Dus ideeën en tips zijn meer dan welkom.

Groet,
Arnout.

Re: Voorstellen.

3
Welkom Arnout.

Leuk dat je voor een pavoni gaat. Ik ben fan van de kleine hevel maar dat wel pas na een lange learning curve.
Beste advies is begin meteen met een goede maler met weinig retentie en minimaal 64mm platte schijven en koop alsjeblieft vers gebrande koffiebonen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
En heb geduld, ik heb er best wel een paar maanden overgedaan voordat ik het echt onder de knie had.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

6
Arnout schreef: wo 16 jun 2021, 19:16 Maar nu de vraag.....welke pavoni?
er was net vorige week een mooie en spotgoedkope op marktplaats maar zoiets is HEEL rap weg.

Bas op ons forum had laatst / heeft nog een HELE mooie complete te koop met tal van extra's en mods, die is meen ik nog beschikbaar. Kijk even bij Te Koop Aangeboden op het forum.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino