Re: Op zoek naar een nieuw avontuur...

21
Kreeg vandaag het advies ook eens (ook een lever) naar de profitec 800 te kijken. Iemand ervaring daarmee? Verschil met de strega?

Prijskaartje van de Londonjm is zwaar… maar kan altijd nog denken nog even de strega en steeds wat opzij legge …
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

22
Wat wil je bereiken met je upgrade?

Pro 800 is een dipper, flinke boiler, pid achter de lekbak. Meer een klassieker lever. Strega is een hybride. Andere groep dan de Strega. Denk wat mooier gebouwd. Maar denk niet dat je veel verschil zal merken met je strega. Dat weet ik niet uit ervaring, maar is een vermoeden.

Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij moest je een groep van een dipper verwarmen door te flushen, daar waar je een hx koelt door te flushen.
Laatst gewijzigd door Keyser op ma 28 jun 2021, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

24
Keyser schreef: Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij moest je een groep van een dripper verwarmen door te flushen, daar waar je een hx koelt door te flushen.
Haha een dripper....daar helpt maar één ding tegen en dat is een flinke portie antibiotica.

Goed stuk over de dipper...
https://londiniumespresso.com/blog/blog ... hine-group

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

25

turboyeast schreef:
Keyser schreef: Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij moest je een groep van een dripper verwarmen door te flushen, daar waar je een hx koelt door te flushen.
Haha een dripper....daar helpt maar één ding tegen en dat is een flinke portie antibiotica.

Cheers, TY
Hahaha oeps
Afbeelding
Afbeelding
bijna goed

Ja dat artikel had ik toen ook gelezen. Heb het anders onthouden. Ben toen ook niet voor de dipper gegaan. Dus niet flushen wanneer ik het goed gebruik. Maar eigenlijk shots maken die je weg gooit. Wel een gedoe lijkt mij... al is het alleen na idle staan en op het begin.

26
turboyeast schreef: ma 28 jun 2021, 21:05

Cheers, TY
Interessant stukje.
Ik doe altijd een soort open port flush (met pf en basket gemonteerd) om de groep van m'n LPP op temperatuur te brengen... :shock:
Ik zal het eens proberen zonder....
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

28
fransg schreef: do 01 jul 2021, 12:10
GuidovW schreef: do 01 jul 2021, 11:55 Ik zal het eens proberen zonder....
wel met lang genoeg opwarmen
en bijvoorbeeld eerst een wegwerpshot maken met deels het ouwe retentiemaalsel van gister
Dat verwerk ik altijd in de cappuccino voor mijn vrouw. :mrgreen:
Met al die zoete melk proeft ze het verschil toch niet.... ;)

Maar het werkt idd niet met alleen het brew water; ik ben al weer terug bij mijn oude routine. :shock:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60