Re: gespot

1621
Marc O. schreef: vr 06 aug 2021, 16:29maar bijvoorbeeld zoals Singapore is, met een welwillende leider, zonder een gevangenis te zijn maar wel succesvol
Wanneer je een volledig doorsnee persoon bent is dat gemakkelijk, maar er staat in Singapore bijvoorbeeld nog steeds 2 jaar gevangenis op indien je je als homo hebt gedragen. Mooie 'welwillende leider' dan.

Dan kun je in Nederland mopperen op een minister en het een grote bende vinden maar als jezelf net even wat anders bent of als je broer of zus 'anders' is, hoef je niet te vrezen dat die daarvoor de bak indraait.

"In Singapore zijn de verhalen van uitbuiting, mishandeling, isolatie en discriminatie talrijk. Sommigen van de vrouwen werken zeven dagen per week – soms wel 12 tot 16 uur per dag. "
https://dewereldwijven.com/2018/02/01/m ... eldwijven/

En ik hoor niks van geen medailleregen voor Singapore op de Spelen waar Nederland alweer de allerbeste is!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1622
fransg schreef: vr 06 aug 2021, 17:36 Dan kun je in Nederland mopperen op een minister en het een grote bende vinden maar als jezelf net even wat anders bent of als je broer of zus 'anders' is, hoef je niet te vrezen dat die daarvoor de bak indraait.
Bij de Volkskrant hebben ze Koffiepraat ook gelezen en het is goed opgepikt, zo lees ik in de editie van vanochtend:
De paradox: wie Nederland een 'kutland' noemt, krijgt er veel vrienden bij. Het schept een band. De Hollandse hufters vinden de verbinding in elkaars afkeer.

Het is verleidelijk erin mee te gaan. Want inderdaad: Nederland is verworden tot een narcostaat (vorige maand 10.969 kilo cocaïne opgevist in de Rotterdamse haven, zo maakte de douane vrijdag bekend), waar misdaadverslaggevers vermoord worden. Het wordt geleid door een dubbel demissionair kabinet dat na een beschamende toeslagenaffaire ongehinderd blundert in de corona-aanpak. Presentatoren van talkshows financieren er de promofilmpjes van Thierry Baudet, een auteur van het CDA-programma steelt er met zijn mondkapjesmaffia miljoenen uit de staatskas.

De hufterigheid regeert.

En toch, lieve landgenoten, wilde ik dit bijbaantje afsluiten met de steeds vastere overtuiging: er is ondanks alles geen plek waar je veel beter geboren kunt worden dan in dit gave land.

Er is te eten en je mag op tv vrij mopperen over een sportcoach (of justitie-medewerker) zonder dat je direct wordt afgevoerd naar een psychiatrische staatskliniek. De politici zijn misschien kutpolitici, maar wel ónze kutpolitici, en nog niet allemáál potentaten of doorgedraaide dictators als in diverse landen helemaal niet zo ver hiervandaan.

Je maakt er geen vrienden mee, maar Nederland is niet de hel. Sommige bewoners - toevallig ken ik er een paar - zijn wel hufters. Jammer dat we die straks niet meer op het vliegtuig mogen zetten naar een kutland.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1625
fransg schreef:
fransg schreef: vr 06 aug 2021, 17:36 Dan kun je in Nederland mopperen op een minister en het een grote bende vinden maar als jezelf net even wat anders bent of als je broer of zus 'anders' is, hoef je niet te vrezen dat die daarvoor de bak indraait.
Bij de Volkskrant hebben ze Koffiepraat ook gelezen en het is goed opgepikt, zo lees ik in de editie van vanochtend:
De paradox: wie Nederland een 'kutland' noemt, krijgt er veel vrienden bij. Het schept een band. De Hollandse hufters vinden de verbinding in elkaars afkeer.

Het is verleidelijk erin mee te gaan. Want inderdaad: Nederland is verworden tot een narcostaat (vorige maand 10.969 kilo cocaïne opgevist in de Rotterdamse haven, zo maakte de douane vrijdag bekend), waar misdaadverslaggevers vermoord worden. Het wordt geleid door een dubbel demissionair kabinet dat na een beschamende toeslagenaffaire ongehinderd blundert in de corona-aanpak. Presentatoren van talkshows financieren er de promofilmpjes van Thierry Baudet, een auteur van het CDA-programma steelt er met zijn mondkapjesmaffia miljoenen uit de staatskas.

De hufterigheid regeert.

En toch, lieve landgenoten, wilde ik dit bijbaantje afsluiten met de steeds vastere overtuiging: er is ondanks alles geen plek waar je veel beter geboren kunt worden dan in dit gave land.

Er is te eten en je mag op tv vrij mopperen over een sportcoach (of justitie-medewerker) zonder dat je direct wordt afgevoerd naar een psychiatrische staatskliniek. De politici zijn misschien kutpolitici, maar wel ónze kutpolitici, en nog niet allemáál potentaten of doorgedraaide dictators als in diverse landen helemaal niet zo ver hiervandaan.

Je maakt er geen vrienden mee, maar Nederland is niet de hel. Sommige bewoners - toevallig ken ik er een paar - zijn wel hufters. Jammer dat we die straks niet meer op het vliegtuig mogen zetten naar een kutland.
Beetje overdreven vindt je niet. Zo'n schrijver moet ook wat te doen hebben. Ik ken echt alleen maar gelukkige mensen. Sommige mopperen een beetje: de 1 op Nederland, de ander op de personen die mopperen op Nederland.
Afbeelding

Koffie, let's go!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1626
bobbee schreef: za 07 aug 2021, 09:05Beetje overdreven vindt je niet. Zo'n schrijver moet ook wat te doen hebben.
Mee eens, en hij relativeert het zelf ook, zijn baantje als 'invulkracht op de meningenmarkt" nu de vaste columnist op vakantie is.

Maar hij maakt de ophef niet zelf. Die is gemaakt door/voor twitterende tv kijkende SBS6 mensen (ik heb geen tv):
Aan het begin van mijn vakantiebaantje als invulkracht op deze meningenmarkt werd de term 'kutland' populair. Met dank aan Johan Derksen, die zich bij SBS6 op tv weer eens had beklaagd. Hij was door justitie gebeld 'dat er een dreiginkje in de lucht hangt', zo zei hij. Voor beveiliging was geen geld en mankracht. Misschien ook wel omdat justitie het 'dreiginkje' zelf net zo relativeerde als Derksen, maar dat weten we niet en het is spelen met vuur.

Wel wonderlijk waarom bedreigers hun voorgenomen misdaden eerst zouden aankondigen. Is het niet slimmer de slapende hond vooraf niet wakker te maken?

Hoe dan ook, Derksen scoorde met een welgemikt: 'Wat een kutland zitten we in, man!'

Hatsekidee: dat ging erin als koek. #Kutland dagenlang trending.

De actualiteitenrubriek Hart van Nederland (ook SBS) dacht de zaak nog een beetje te kunnen opfokken door er een enquête op los te laten. Het 'opiniepanel', de plaag van de hedendaagse nieuwsfabriek, waar uitkomt wat je er eerst zelf in stopt. Ja hoor, SBS-nieuws: '70 procent van de Nederlanders vindt Nederland ook een 'kutland'.'

1627
Ja ik heb geboeid gekeken hoe hij ongecompliceerd van masjien naar masjien liep, de inrichting hielp ook nog eens daarbij. Appelzuren en crisp zijn mooie termen voor de wat frissere koffie, waarvan ik er toevallig net 1 van op heb. Hier is pretentieloos kennis gepresenteerd. Erg fijn om dat te zien.

1629
gilleko B. schreef: za 07 aug 2021, 09:40 Ja ik heb geboeid gekeken hoe hij ongecompliceerd van masjien naar masjien liep, de inrichting hielp ook nog eens daarbij.
Erg prettig, en ook wat zelfspot, geen wijsneus, niets arrogants, geen grote waarheden. En er komt gewoon redelijke espresso uit de machines. Lekker veel troep op de koelkast gestapeld, niet speciaal netjes gemaakt of gestyled voor de social media.