Youssef schreef: ma 06 sep 2021, 13:44
Thx gelijk maar bestellen idieeaal ook voor filter koffie, doen jullie trowuens ook nog een filter in de water bak van de koffie maxhine ? Of enkel dit water zo (heb de water kan versie)
In de Rocket van een vriendin heb ik wel zo'n hars-zakje in de waterbak, ik ga die ook eens bijbestellen voor in mijn Londinium nu we het er toch over hebben.
Bij de Londinium krijg je wel een klein kalkfiltertje maar die zou ik niet gebruiken. In het filmpje over de installatie van (een eerder model van) de machine heb ik wel laten zien hoe je het doet, eerst dat filtertje een poosje in water ondergedompeld houden zodat de luchtbellen eruit zijn.
Zit er nog lucht in het filtertje, dan trek je die lucht je kostbare rotatiepomp in en daar kan het de zaak behoorlijk pijn doen, dus dan beter gewoon goed gefilterd water gebruiken zonder die extra hindernis die het aanzuigen door de pomp net wat zwaarder maakt, vind ik.
Ook is het zo dat je al snel vergeet hoe vaak je zo'n klein filtertje moet vervangen en dan zit het ding voor je daar erg in hebt vele weken voor spek en bonen in de machine.