Nieuw forumlid, dank voor het toevoegen...

1
Beste allemaal,

Ik ben Arend en net lid geworden van deze groep. Ben een koffieliefhebber en mijn hardware is een Isomac Venus met een Nemox maler (door een espressomonteur fijner afgesteld dan de fabrieksinstelling).

Ik vind het leuk om zelf te leren sleutelen aan mijn apparaat en af en toe wat op te steken over het eea. Dat is de reden om lid te worden. Directe aanleiding is een lekkend stoompijpje. Daar ga ik een topic over aanmaken, als ik doorheb hoe dat hier werkt! :P

Groet, Arend.

Re: Nieuw forumlid, dank voor het toevoegen...

9
Yes welkom hier.

En ook ik ben ooit met een Nemox maler gestart. Sterker ik heb hem nog altijd ergens op zolder liggen. Ding is Spartaans, maakt idioot veel herrie, heeft te grote stappen qua afstelling, maar produceert stiekem een meer dan behoorlijk maalsel.

En die Isomac Venus is een machine die altijd in de schaduw van de Silvia heeft gestaan. Wel een goede single boiler machine. Had deze nu dezelfde ringboiler als de Profitec 300, diverse Lelit machines en de QM Silvano?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs