Zoals sommige inmiddels weten, werk ik met een Sage Barista Touch machine. Inmiddels al best wat mee
mogen spelen, en ware dat ik wel al door heb dat ik in de toekomst naar een vrijere(vrijerder?Vrijd-whatevah) machine zal moeten, heb ik
hier voorlopig nog wel even schik mee.
MAAR! Nu dacht ik even stoer te zijn en een Naked Portafilter erbij aan te schaffen.
Ik wilde (buiten het veel gelezen smaak effect) toch ook eens voor het oog de espresso écht mooi in proces maken.
Echter, om de een of andere reden gaat er iets niet goed nu, bij het gebruik van dat ding. Als ik naar mijn Puck kijk (bovenkant) lijkt het wel alsof er een soort van chanelling aan het ontstaan is. Zie ook de oude (met uitloopjes) en de nieuwe naked portafilter op de onderste foto.
Koffie smaakt bij de gewone portafilter super, bij de naked aan de vlakke kant. Mijn input/output is wel ongeveer hetzelfde (kan een paar tiende gram inzitten, machinedingetje) maar ik kan er de vinger niet op leggen..
Kan het zijn omdat het mandje van de normale filter lichtjes conisch loopt en die van de naked kaarsrecht lijkt te zijn? Of doe ik echt zelf iets niet goed?
Hoop dat een van jullie hier de gouden tip voor me heeft?
Thanks alvast!