Hoi lieve mensen!
Afgelopen week wilde ik mijn Saeco Xelsis schoonmaken, ik klikte per ongeluk op ' melkkan schoonmaken' , maar ik heb helemaal geen melkkan (mijn machine is tweedehands gekocht 2 jaar terug). De software zit nu vast in een soort loopje, hij vraagt steeds of ik water wil bijvullen, en kan dan op ' ok ' klikken. Daarna vraagt hij om de melkkan aan te sluiten, maar die heb ik dus niet.
Ik kan niet weg uit het menu, er is geen ' esc ' knop zichtbaar en ik kan de machine ook niet uitzetten (alleen aan achterzijde met grote knop, of door stekker er uit te halen). Wanneer ik hem dan vervolgens weer aanzet komt hij weer in hetzelfde menu en vraagt hij om die melkkan aan te sluiten.
Kan ik de machine, zonder naar een menu te gaan (want dat lukt dus niet), resetten?
Hopelijk heeft iemand een goede tip. Fijne week!
Groetjes, Marcel.
Re: Software Saeco Xelsis loopt vast: hij zit in een loopje. Help :-(
2Misschien heb je hier iets aan?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KHItj_1zwqE&t=39s[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KHItj_1zwqE&t=39s[/youtube]
3Hoi Roos! Bedankt! Dat filmpje had ik ook gevonden, ik heb het meermaals geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
4Klantenservice bellen maandag schat ik zomaar, balen tot die tijd geen koffie.
Gek idee, maar heb je geprobeerd met de ontkalk optie opnieuw te starten? Als je de cyclus kunt doorbreken en dan wel de juiste keus maakt??
Gek idee, maar heb je geprobeerd met de ontkalk optie opnieuw te starten? Als je de cyclus kunt doorbreken en dan wel de juiste keus maakt??
5Yes, ik zal Philips eens bellen. Hopelijk hebben zij een goed idee
.
Nou, dat is het probleem. Als het apparaat aangaat/ik hem aanzet blijft hij in die schoonmaakcyclus zitten. Het enige knopje wat dan werkt is ' ok ' om door te klikken in het menu. De rest van de knopjes werken niet, waardoor ik dus vast blijf in die cyclus. Heel apart.
Nou, dat is het probleem. Als het apparaat aangaat/ik hem aanzet blijft hij in die schoonmaakcyclus zitten. Het enige knopje wat dan werkt is ' ok ' om door te klikken in het menu. De rest van de knopjes werken niet, waardoor ik dus vast blijf in die cyclus. Heel apart.
6Misschien helpt het om de testmodus aan te zetten. Vaak is het de machine via de stekker / schakelaar uit en aan te zetten en tegelijk de espresso of koffie knop in te houden. Daarna weer de aan /uit schakelaar om te zetten. Hopelijk werkt het, ik kan de service manual niet zo gauw vinden.
Ik weet niet of de klantenservice je snel zal / kan helpen. Misschien een service monteur bellen. bv Rubinati in de Meern. Die helpen je misschien wel verder.
Ik weet niet of de klantenservice je snel zal / kan helpen. Misschien een service monteur bellen. bv Rubinati in de Meern. Die helpen je misschien wel verder.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
7Thanks! Als je zoekt op 'Saeco Xelsis sup038' kom je een manual tegen (https://www.manualshelf.com/manual/phil ... age-5.html), maar ik kan daarin die test modus niet vinden. Weet jij zo wat ik daaraan kan doen?
8Je moet zoeken op repair manual of service manual.
Ik kwam deze tegen: https://elektrotanya.com/saeco_xelsis_s ... ad.html#dl
Hoofdstuk 5.1.1
Hopelijk heb je er wat aan. Ik weet niet of het werkt, maar het valt te proberen.
Ik kwam deze tegen: https://elektrotanya.com/saeco_xelsis_s ... ad.html#dl
Hoofdstuk 5.1.1
Hopelijk heb je er wat aan. Ik weet niet of het werkt, maar het valt te proberen.
9Aaaah! Dat is heel bruikbare informatie! Ik ben in het servicemenu terechtgekomen via de stappen in 5.1, maar als ik daar weer uit ga komt hij terug in het zelfde menu en kan ik daar niet uitkomen. Heb jij enig idee hoe ik kan resetten? Ik kan daarover dan weer niets vinden in de manual
Wel fijn om weer een stapje verder te zijn!
10Nee, verder heb ik geen idee. Probeer de stappen af te lopen, maar dat heb je al gedaan. Ik zou even rond gaan bellen naar Rubinati of van Pommeren, misschien dat die iets weten.