Re: Londinium: zelf eenvoudig de stoom/heetwater kranen onderhouden

22
De Minolta XD7 was in die jaren veelvuldig in gebruik bij de Politiediensten om de snelheidsmonsters op de gevoelige plaat vast te leggen, ze waren omgebouwd naar grote filmspoelen met speciale achterwanden, je kon er geen normale kleinbeeldfilmcassette meer in verwerken, op een gegeven moment kwamen de camera's bij de domeinen terecht en heb er toen een partij van gekocht bij inschrijving, dat leek in eerste instantie weggegooid geld, gelukkig kon Erik Feenstra camerareperateur er nieuwe sprockets inzetten zodat ze weer werkbaar waren, toch nog goed gekomen en de meeste op beurzen verkocht.

Pracht camera's om mee te werken!

Verstuurd vanaf mijn SM-T710 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Londinium: zelf eenvoudig de stoom/heetwater kranen onderhouden

23
@3aan schreef:De Minolta XD7 was in die jaren veelvuldig in gebruik bij de Politiediensten om de snelheidsmonsters op de gevoelige plaat vast te leggen, ze waren omgebouwd naar grote filmspoelen met speciale achterwanden, je kon er geen normale kleinbeeldfilmcassette meer in verwerken, op een gegeven moment kwamen de camera's bij de domeinen terecht en heb er toen een partij van gekocht bij inschrijving, dat leek in eerste instantie weggegooid geld, gelukkig kon Erik Feenstra camerareperateur er nieuwe sprockets inzetten zodat ze weer werkbaar waren, toch nog goed gekomen en de meeste op beurzen verkocht.

Pracht camera's om mee te werken!

Verstuurd vanaf mijn SM-T710 met Tapatalk
Nooit geweten, mooie info!

Afbeelding